Det er åbenbart full-bodied chardonnay weekend.
Igår to flasker fra Mount Eden.
2012 Estate Chardonnay og den ret sjældne 2010 Reserve Chardonnay.
12´eren tror jeg led en smule af rejsesyge, den var underlig flad og diskret i laaaaang tid... men vågnede en smule op til sidst.
2010 Reserve var til gengæld "New World" Chardonnay når det er bedst. Fed og rig frugt, duften pakket med tropisk frugt, karamel, honning, smørstegt hasselnød osv. MEN syren gør vinen frisk og herlig let drikkelig!
Glæder mig til at smage min sidste flaske om 2-3 år.
Lige rig nok til nye hvide asparges, jomfruhummer, nye kartofler, ærtepure, svampe og skummende bisque på jomfruhummer.... Meeeen det gik lige!
I dag på terassen lidt i samme stil:
2012 Liquid Farm Golden Slope Chardonnay. Knap så rig som Mount Eden, men mere stringent og saftig.
Senere svampetoast... må hellere finde noget let pinot til.