Snak

Mere indhold efter annoncen
Det var erths end, jeg mente, men prøver også dit forslag.

Er nu gået lidt amok på atomwine:

http://imgur.com/aThr2jh
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Smager et par flasker her til aften:

2010 Emile Beyer Riesling Alsace GC Eichberg. Lækker sag, som kombinerer alsace-typisk volumen (13,5% + strejf af restsukker) med høj, streng syre. Fin til prisen! (Vinbutikken)

2011 Obrist Larmes de Passion Yvorne
Senhøstet, men relativ tør chasselas. Den gjorde det rigtig fint (intakt, ungdommelig floralitet og ferskensødme, men også dybde og tertiær kompleksitet), men skal drikkes NU. Lav til medium syre, laaaang finish. Viognier-alternativ. Drømme-pairing: Cunninghams kanninterrine fra kogebogen "The Paul").

2007 Chateau Langoa-Barton Saint-Julien GCC
Ganske god for årgangen. Let at drikke, men med typicitet, kompleksitet og en vis smagsmæssig dybde. Fadet stikker dog en smule ud, og vinen slutter lettere bittert.

2012 Isole e Olena Chianti Classico
Saftig allrounder med høj, pirrende frugtsyre, friske kirsebær, herbal kompleksitet og et let tanninsk modspil. Fin til prisen!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
2009 Luis Pato Vinho Regional Beiras Vinha Barrosa Vinha Velha (13% alkohol)
Portugisisk rødvin vin behøver ikke være jammy! Dette glas er nærmest Coonawarra cabernet (solbær, hyldebær, eucalyptus) møder piemonte nebbiolo (rød frugt, høj syre + barsk tannin). Ganske interessant...
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Smagte en fantastisk hvid fra Luis Pato sidste år, tror det var hans topvin. Laver også gode bobler

Drak Bl.a. Montrachet igår. 2012 fra Bouchard... Den mark har bare et gear mere end de andre. Langt mere fylde og fedme, men stadig skræmmende let drikkelig.

På vej til Spanien, skal bl.a. besøge Castell´ d´Encus og Ferrer-Bonet
Smagte en fantastisk hvid fra Luis Pato sidste år, tror det var hans topvin. Laver også gode bobler

Drak Bl.a. Montrachet igår. 2012 fra Bouchard... Den mark har bare et gear mere end de andre. Langt mere fylde og fedme, men stadig skræmmende let drikkelig.

På vej til Spanien, skal bl.a. besøge Castell´ d´Encus og Ferrer-Bonet
Mere indhold efter annoncen
Annonce
God tur! Jeg sad faktisk og hyggede mig med et par interviews fra Priorat i går...

https://www.youtube.com/watch?v=FbeEyUpMmO0 (Jan Mølby look alike?)

https://www.youtube.com/watch?v=dPVoNEoRdds

Har I overvejet at importere Luis Pato? De røde kan ligge rigtige længe, siges det...
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Vi sagde nej til det sidste år. Havde prøver oppe..

Der er et andet lille firma der har optaget importen af det
De er heller ikke helt billige - efter portugisisk målestok.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Har for øvrigt fået hold i en flaske pinot noir precosé (2013) fra Njord, som jeg snart vil smage blindt vs en god pinot noir. Med 12% alkohol må modtanderen næsten blive Ziereisen, som jo også ligger på 12-12,5%.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
IB

Gensmagte Tschuppen i går, og det er jo enormt meget pinot for pengene.

Men ... Jeg synes faktisk, at lillebror Blauer Burgunder har lidt mere umiddelbar charme. Mindes dog, at du ikke har smagt den, men skriv gerne, hvad du synes, når det bliver tilfældet.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce