Snak

Mere indhold efter annoncen
Nah, det er bare den der mormorprut-note, jeg ikke er så vild med.

Men OK, alt, der kan lede tankerne væk fra livet her på jord er kærkomment.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Nå.. Men så put noget sukker og salt i.
God knows that he won´t arrive
Kunne i vinkendere smide et par forslag til en super god hvidvin?
Jeg har en ret god svigermor hernede i Tyskland som jeg synes fortjener lidt forkaelelse.
Hun kan godt lide hvidvin som ikke er alt for tör og som smager af "noget" mere end bare almindelig hvidvin.
Undskylder for elendig forklaring!

Jeg taenkte eventuelt noget tysk, nu jeg bor her - skulle vaere til at finde til rimelige penge.
Budget er ikke det vilde, maks en 20-30 euro flasken.
Nogle bud?
moderator
Schäfer-Frölich er godt.
Dette er en signatur.
Find noget Grauburgunder til 15€ - det kan ikke gå galt ift de kriterier du opstiller.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
2013 Rudolf Fürst Centgrafenberg Frühburgunder (Franken, Tyskland)

Mit første møde med frühburgunder/pinot noir precosé. En tidligt modnende mutation af pinot noir, der - meget velkomment - begynder at spøge på visse fordelagtigt beliggende danske vinmarker. Man kunne måske frygte en syreflad og klodset udgave af pinot noir, men dette glas savner ingenlunde finesse. Faktisk en imponerende elegant (jordbær-domineret) frugt med florale strejf af rosenblade. Syren er som forventet lidt til den svage side, men ellers et ganske flot glas vin med umiskendelig pinot karakter. Skal blive interessant at smage, om Njords danske udgave formår at kombinere en tilsvarende finesse med en højere syre!
https://www.vinexus.de/Rudolf-Fuerst-Fruehburgunder-Centgrafenberg-2013.html

Edit: den hjalp gevaldigt på balancen at få sænket temperaturen et par grader.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Det burde ikke være svært at finde noget god hvidvin til din svigermor nu du er i Tyskland, kig evt efter noget Riesling Feinherb en go mellem ting mellem sød og tør(trocken) ellers kan alc volumen tit afslører om der er tale om sød eller tør vin (lav=sød) (12+=tør) Spätlese trocken er en kategori jeg tit finder spænende.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Rosé.

Det skal man jo ha. Jeg er svært glad for denne:
http://www.smallevine.dk/product/metzger-spatburgunder-ros-2015-c-246/

Hvad kan I anbefale, der minder om den eller kan give mig en ny oplevelse med rosé?
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce