Snak

Mere indhold efter annoncen
Steffen
Lige inden du når til Schweiz: Ziereisen (Efringen-Kirchen, lige nord for Basel)

Hvor i Schweiz regner du med at opholde dig?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
moderator
Von Winning er godt. Ellers synes jeg også Villa Wolf laver en charmerende pinot gris. Aner dog intet om besøg mm.
https://kortlink.dk/sudv
+1 til Von Winning. Overvej også Philipp Kuhn og Müller-Catoir (siden 1744).
@Steffen
Hvis du er på de kanter, hvorfor så ikke tage til Alsace. Efter min mening det ypperste indenfor hvid.
Nu vi er ved tysk hvidvin...

Sidder i Berlin og smager Riesling, Weissburgunder og Sauvignon Blanc - kun tysk. Der er altså meget godt i mellem.

Måske det bare er vejret og stemningen. Måske det bare er mit tyskerhjerte, der stikker af...

Godt smager det!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Er der nogen der har haft med Wolfberger gewurztraminer (2013) at gøre? Købte to flasker i går, da de var på bud og gewurztraminer plejer at være ganske skønt.
https://www.youtube.com/watch?v=flLh3CiaoNk
Et smut i Catalonien i den forgangne uge.

Penedes og Priorat er selvfølgelig smukt at rejse i, men intet vinområde slår i min bog det nordlige Costers del Segre... og jeg har efterhånden været rigtig mange steder i verden vinmæssigt.

Først kører man igennem "bjergene" på vejen derop (billede 1) og sidst ender man oppe i +1000 meters højde hos Castell d´Encus.
Ca. 2 % vinmarker og 98 % biodiversitet... noget helt andet end mange andre vinområder hvor der nærmest kun er vinstokke.
Svært at fange dybden i landskabet med en iPhone, men her er et par billeder:
http://imgur.com/a/5dtnD

Encus skal man generelt mere se som Raul Bobets +100 hektar store vinøse laboratorium.... hvor der så også kommer lidt vin ud fra.

Et hav af forskellige druesorter er plantet i alt fra mellem 900 og 1500 (!) meters højde. Der var faldet sne 3 dage før vi kom...

Får man chancen en dag, så kom afsted på vandretur i området og så kan man kombinere det med et besøg hos Encus.
Også lige et par billeder fra Priorat. Det er et vanvittigt terroir, her fra en parcel hos Ferrer Bobet med +100 år gamle Carignan vinstokke.
http://imgur.com/a/2Y6uN

Ferrer Bobet er på mange måder et spektakulært besøg:
https://www.google.dk/search?q=ferrer+bobet&espv=2&biw=1517&bih=741&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiN3fbT_tnMAhVBNywKHTqZDfMQ_AUIBigB&dpr=0.9
Tak for skifer flotte billeder, har planer om at lokke konen til Barcelona til sommer og måske lige slå et smut forbi Priorat imens evt være uheldig at strande der.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Tak for licorella mv, Seifert. Jeg er ikke ubetinget fan af Priorat (garnacha boosted som sangiovese i super tuscan-blends), men flotte udgaver findes heldigvis! Jeg kunne nu godt tænke mig at besøge området. Flotte billeder...
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce