Snak

Mere indhold efter annoncen
2014 Ziereisen Heugumber Gutedel (Markgräflerland, Baden, Tyskland)

Find en bedre sauvignon blanc til prisen (ca. 7€) - det lader sig simpelthen ikke gøre. Sprød, charmerende - total sommerfavorit!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Betyder Gutedel nu OGSÅ sauvignon blanc, eller misforstår jeg et eller andet?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Bestemt ikke i almindelighed, Jussi. Men lige præcis Heugumber (med dens sprøde, lidt "grønne" syre, vivacitet og lethed) forekommer mig at være et interessant alternativ i de situationer, hvor man ellers ville ty til sauvignon blanc fra Touraine.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Ach so!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Spiste med min kone på Løkkens Vejkro i aftes.

Vi fik ved ankomst et glas NV Pol Roger Brut Réserve til brød og diverse smagsvarianter af hhv smør og mayo. En champagne der sjældent overrasker, men altid leverer leverer et vist niveau. En flaske 2011 Trimbach Pinot Gris Réserve Personelle strakte sig over de første tre retter: rimmet kammusling med pocheret vagtelæg, puffede vilde ris, ærtepuré, ærteskud og julienne af sukkerærter (http://i.imgur.com/ZqCF5y5.jpg); letrøget lyssej med agurk og dild (http://i.imgur.com/6jyX0K5.jpg); stegt foie gras med løg, brombær og brioche (http://i.imgur.com/mw5VEE0.jpg). Vinen var god, men var en kompromisløsning - fin til letrøget fisk og (især) foie gras, men lidt for tung til den første ret. Vi tog en flaske vin mere (til hovedret og ostebord): 2006 Tenuta dell´ Ornellaia Le Serre Nuove dell´ Ornellaia fra Bolgheri. Værtens sidste flaske, så vi fik en god pris. Middelhavsboostet Bordeaux. Pragtfuld vin, men med en hel flaske til deling blev den sgu lidt for voldsom til sidst. God aften! http://i.imgur.com/mVBR93l.jpg (fotografens placering af kartofler og riiiigelig mæ´såws yder vist ikke den oprindelige anretning retfærdighed)
http://i.imgur.com/cg1sfRe.jpg
http://www.loekkensvejkro.dk/det-nye-koslashkken.html
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Var til bryllup i går, og der blev serveret riesling til forret. Da jeg spurgte tjeneren hvor den var fra, kom det noget interessante svar:
"Den er tysk, fra Trocken-området".
Herefter begyndte han på en lang beskrivelse af klimaet i "Trocken", der ifølge ham var meget blæsende og køligt. Perfekt til riesling druen. Hele bordet sad og lyttede med, og eftersom han havde stået og talt om området i et halvt minuts tid, nænnede jeg ikke at sige noget :)
http://www.youtube.com/watch?v=7gasxpPiews
"Trocken" - en bøhmisk landsby.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Haha.

Lyder som en god oplevelse i går, IB.

Jeg skal til at lave lidt flødestuvede champignoner + tørrede kantareller på hvidløgsbrød.

2014 Bouzereau Meursault til - kan ikke gå galt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
I.B.

Enig, der er for mange "blends" i Priorat med for meget Cabernet Sauvignon m.m.

Priorat er for mig Carignan og Grenache.

Hos Clos d l´Obac drak vi bl.a. 1989 fra magnum... 12,5 % alkohol og blindt havde jeg gættet Montrose i stor årgang!

Lige Clos d l´Obac 1989 er jo en legendarisk vin, den første af de nye store Clos-vine.

Bouzereau skuffer som sædvanligt ikke.

Virkeligt velafbalanceret vin. Kæft, jeg glæder mig til 1er cru, Le Poruzot.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce