Spiste med min kone på Løkkens Vejkro i aftes.
Vi fik ved ankomst et glas NV Pol Roger Brut Réserve til brød og diverse smagsvarianter af hhv smør og mayo. En champagne der sjældent overrasker, men altid leverer leverer et vist niveau. En flaske 2011 Trimbach Pinot Gris Réserve Personelle strakte sig over de første tre retter: rimmet kammusling med pocheret vagtelæg, puffede vilde ris, ærtepuré, ærteskud og julienne af sukkerærter (
http://i.imgur.com/ZqCF5y5.jpg); letrøget lyssej med agurk og dild (
http://i.imgur.com/6jyX0K5.jpg); stegt foie gras med løg, brombær og brioche (
http://i.imgur.com/mw5VEE0.jpg). Vinen var god, men var en kompromisløsning - fin til letrøget fisk og (især) foie gras, men lidt for tung til den første ret. Vi tog en flaske vin mere (til hovedret og ostebord): 2006 Tenuta dell´ Ornellaia Le Serre Nuove dell´ Ornellaia fra Bolgheri. Værtens sidste flaske, så vi fik en god pris. Middelhavsboostet Bordeaux. Pragtfuld vin, men med en hel flaske til deling blev den sgu lidt for voldsom til sidst. God aften!
http://i.imgur.com/mVBR93l.jpg (fotografens placering af kartofler og riiiigelig mæ´såws yder vist ikke den oprindelige anretning retfærdighed)
http://i.imgur.com/cg1sfRe.jpghttp://www.loekkensvejkro.dk/det-nye-koslashkken.html