Snak

Mere indhold efter annoncen
Er den ikke for ung til en ret med svampe ?

Jeg ville drikke mere moden hvid Bourgogne til. Måske noget Corton-Charlemagne fra Coche-Dury eller hvad jeg ellers har kasser af i kælderen...
Haha.

´Jeg synes i øvrigt at hele den der vin- og madpairing er kørt helt af sporet. Jeg kan godt skille tingene ad.´

Osv, osv, osv ...
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Nogen der har smagt Spinning Top pinot fra Brugsen?

Der var en rest tilbage i køleskabet, og det er sgu ikke dumt.

Masser af NZ-typicitet med Kongen af DK osv, men ret kølig frugt - faktisk a la Neudorfs Tom´s Block før den - desværre - blev mindre pommardsk.

https://mad.coop.dk/vin/roedvin/new-zealand/marlborough-pinot-noir-9421010231467
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Lyder lækkert svampetoast, Jussi. I teorien har Seifert ret mht alder, men jeg tror nu nok det skal gå alligevel ;-) En Amontillado VORS ville bestemt heller ikke have været værst dertil!

Jeg skulle hente bilen på Løkkens Vejkro og tog et par rester Ziereisen med som introduktion til kroværten, som uventet kvitterede med en flaske af denne i bytte... http://www.theis-vine.dk/produkt/chateau-tertre-roteboeuf-chateau-roc-de-cambes-2012/

Seifert
Enig mht grenache-carignan!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Har nogen herinde mon været i Würzburg, Franken? Har lige bestilt hotelovernatning i centrum af byen (sidst i juli måned). Vi regner med at have fredag eftermiddag + aften til rådighed, inden turen går videre mod ferielejlighed i Eguisheim, Alsace.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jussi

Det er sjovt så konsekvent forskelligt vi smager/opfatter vin.

"Masser af NZ-typicitet med Kongen af DK osv, men ret kølig frugt - faktisk a la Neudorfs Tom´s Block før den - desværre - blev mindre pommardsk."

Jeg har aldrig fået en NZ Pinot hvor jeg tænkte Kongen af Danmark bolcher.

Og jeg synes ikke at Toms Block er blevet hverken mere eller mindre Pommardsk... den svinger bare i årgange som vin nu gør.

Lidt som at du bedre kan lide Earths End fremfor Wanaka Road ;-)

Kun det som gør vin til verdens bedste samtaleemne.... (et emne hvor jeg altid har ret)
Det har nok mest af alt at gøre med, at du aldrig kan huske fra næse til mund.

Om Toms Block 2013, citat Seifert:

´Den er knapt så Pommard-agtig som normalt´
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Gæt en drue:

https://imgur.com/a/fT1pg

Ved ikke, om billedet helt kommer til farven til sin ret, som altså nærmest er let laksefarvet.

Næsen har næsten modne pærer, og på tungen er der friske ferskner. Ret lækkert egentlig!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Ja, den specifikke årgang synes jeg virker en smule mere poleret.

Du skrev som om det var en generel tendens.
Nå, nejnej - mente årgangen, bla baseret på din betragtning.

Jeg kan personligt bedre lide 2012, men sådan er der jo så meget.

Og du har fuldstændigt ret i, at det er verdens bedste samtaleemne.

Ingen gæt på hvidvinen?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce