Snak

Mere indhold efter annoncen
Copy/paste du bare det sidste til de tre flasker fra mig!

Nej, nu sender jeg dem jo lidt for sent ift dine seneste prøver, men det kunne da være sjovt, om du smagte dem semiblindt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Selvfølgelig. Jeg tror dog, at jeg - med fare for at gå helt galt i byen - vil smage dem 100% blindt.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Glæder mig til dine noter og hvad du synes om dem!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Det bliver da et hyggeligt lille eksperiment!
Byttere vil blive tilsendt.

Det er vist første (og bliver sikkert sidste) gang, jeg har opgivet en Brunello til fordel for en Ripasso, men denne (2012) giver mig sgu markant større nydelse end førnævnte Col d´Orcia.
http://www.wine.dk/Vine/Vin.aspx?ProductID=32000501114#.V1CHsJGLTIU

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Bemærk:

1. En af flaskerne er mousserende, men jeg ved, at du er skarp.

2. Jeg har fået ny adresse, men vil glæde mig ikke destomindre!

Apropos Ripasso, åbnede jeg den der Alighieri Amarone, jeg nævnte forleden. Kan se, at den sælges til ca 450kr, og det er jo det glade vanvid.

Decideret kedelig, let mokkapræget, men slet ikke ´nok´ ift at man da forventer en ordentlig laban ved en Amarone til de penge?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er noteret, Jussi.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Domaine de la Mordorée "Reine des Bois" 2003

Havde forventet mig store ting af denne, da jeg havde smagt lirac´en fra 98, som var intet mindre end magisk. Må sige, den ikke levede op til forventninger. Ved ikke om flasken var "off" - men havde forventet langt mere stald og jordtoner.

Clos du Caillou "Réserve" 2005

100 point parker. Igen en smule skuffet, man fornemmer en stor vin, men det var som om noget ikke var rigtigt. Måske skulle den ha stået på karaffel i mange timer.

Roger Sabon "Le Secret des Sabon" 2009

Dette er, og bliver en stor vin. Fantastisk flot, velproduceret vin, som kun kan blive bedre. Men allerede nu er den værd at åbne.

Chateau d´Yquem 2003 (halvflaske)

Mit første møde med kongeslottet. Har smagt en del sauternes fra nogle af de andre store slotte i bordeaux, men denne vin er altså niveauet over. Karamel, honning, abrikos pakket ind i elegance. Fantastisk vin.
You'll Never Walk Alone
Er inviteret på restaurant i aften. Det er godt nok ikke mig, der betaler, men derfor kan man jo godt irriteres/forarges lidt over vinkortets generelle prisniveau.
http://tinyurl.com/hjsgtqs
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Restchampagne fra nytår i glasset. Egly-Ouriet Brut Rosé Grand Cru.
Vanvittig lækker, læskende mousse, syre og mineralitet men balanceret. Jeg ved ikke hvad man skulle drikke den til men den efterlader en fornemmelse af at man skal spise noget til. Den ville snildt kunne håndtere en ret med skaldyr og noget fedme.
Alt det gode fra tør champagne og læskende sommerrosé!
Dagen derpå efter en fed aften i kælderen - La Cantina - hos San Giovanni (Aalborg). Det blev til 10 vine og 9 retter. Maden sad generelt lige i skabet, og alle vine var udvalgt af tjeneren og blev serveret blindt. Fik dog at vide, at der var ikke-italienske fælder lagt ind. Jeg gættede druesort + appellation på fem af aftenens ti vine, heraf dog kun to incl. korrekt producent+vin (Ca del Bosco + Le Serre Nuove)

Prosecco Extra Dry
NV Ca del Bosco Cuvée Prestige Franciacorta

Rabbit Ridge Arneis Central Coast Californien (fejlgæt: siciliansk chardonnay)
Santa Barbara Verdicchio dei Castelli di Jesi Stefano Antonucci (fejlgæt: chardonnay. Vinen havde fået 6 mdr på ny eg.)
Les Cretes Torrette Valle d´Aosta (fejlgæt: barbera)
Cantina Bolzano Gewürztrainer Alto Adige-Südtirol
La Spinetta Barbaresco Gallina
Tenuta dell´Ornellaia Le Serre Nuove
Rabbit Ridge Tempranillo Paso Robles Central Coast Californien (fejlgæt: huskes ikke. Men vinen smagte forfærdeligt meget af fad!)
Casa Silva Semillon- Gewürztraminer Late Harvest Colchagua Valley Chile (fejlgæt: Maculan Torcolato)

Vi sluttede med kaffe og grappa(s). Jeg kunne bedst lide den ulagret (på moscato bianco), idet riserva-udgaven havde lidt for gennemtrængende præg af fad til min smag. Men det var der vist delte meninger om.)

Lidt tilfældige indtryk fra aftenen...
http://imgur.com/a/zZ54K
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce