Snak

Mere indhold efter annoncen
Fedt, Seifert! Glæder mig til at se dem anmeldt herhjemme. Hvornår regner I med,at de er at finde i webshoppen?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Efter sommer engang.

Webshoppen er ikke så vigtig, vine der 99 % skal sælges til restauranter
Så er tredje og sidste Jussi-vin er i glasset :-)

Kombinerer en syrefrisk og umiddelbar hindbær og brombær profil med animalsk dybde. Vi KUNNE godt være i beaujolais-temaet igen. Lidt tanniner dog, så HVIS vi er i beaujolais, så må vi næsten være pænt oppe i niveau? Der er dog en lille varme og lidt peber i eftersmagen, som får mig til at overveje lidt sydligere alternativer. Der er umiddelbart for megen syre+tannin (struktur) til simpel cotes du rhone, og for lidt alkohol til seriøs ditto, men vinen kunne godt minde mig lidt om en Nimes-syrah, jeg smagte for år tilbage (fra Gassier).

Jeg har ikke et sikkert gæt, men en virkelig fin, relativ ung vin (2013/2014), som kombinerer umiddelbarhed og drikkeglæde med en vis dybde/seriøsitet. Klart min favorit af de tre flasker.


-----------------------------------------

Ingen gamay, ingen syrah. Men Nimes var trods alt god nok ;-) Det må næsten være carignans tannin + syre, der fik mig til at tænke syrah..?

http://www.1jour1vin.com/fr/guide-achat-vin/rhone/vins-costieres-de-nimes/marc-kreydenweiss/10919-vin-rouge-les-grimaudes-domaine-marc-kreydenweiss-2014
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
moderator
Fik Pacalet Cornas i går. Det synes jeg satme var godt. Nogle ved bordet stejlede ved duften der er sådan lidt sur, minder mig faktisk lidt om Quintarelli Valpolicella. Men det smagte skide godt. Ikke sidste gang jeg prøver.
Dette er en signatur.
Fedt, IB!

Kreydenweiss slår mig mere og mere som en dygtig håndværker med alt, han rører ved.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Burn Cottage 12 i går.

Hvad skal man sige ...
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Havde en på alle måder berusende oplevelser med min cider igår.

8-9 uger siden jeg sidst har smagt en flaske. Smagen er stadig helt fin, ren og delikat. Intet bittert, surt eller gæret over den.

Men teksturen har ændret sig markant, den er gået fra let perlende til decideret mousserende. Ikke så højt tryk som champagne, men noget ala. halvdelen. Boblerne er til gengæld ekstremt fine og bløde.

Helt beruset over mit store talent!
http://imgur.com/9LTFiqH
@Seifert

Nu har jeg simpelthen ikke fulgt nok med herinde, så det er sikkert spørgsmål der er besvaret før.

Hvad sælger du flaskerne til? (Kan godt se der er udsolgt af 2015 årgangen).

Og hvor mange laver du om året?
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."
Et prisleje hvor du slet ikke kan følge med.
Tak for det venlige og imødekommende svar..

EDIT: Men det gav mig dog ikke et svar på det andet spørgsmål?
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."
Annonce