Jeg har lavet 25 liter.
Det er så ca. blevet til 15 alm. flasker, 4-5 halvflasker og 3 magnums. Og 3 liter æblecidereddike.
I år udvider jeg markant og skal til også at drive negociant virksomhed :-)
Så i 2016 bliver der en Single-Garden fra mine egne to træer og så en cuvee fra naboernes træer.
Så regner med 50 liter i år.
Der går nok lige nogle år før der bliver noget til salg.
At min første årgang faktisk er lykkedes rigtig rigtig fint til skriver jeg lidt forskellige ting.
Jeg sorterede æblerne ret strikst, så ingen orme, blade, rådne æbler osv.
Brugte en lille basketpress til at presse æblerne og pressede ikke alt for hårdt, så har måske undgået bitterheden fra kernerne.
Og så stressede jeg ikke gæringen, den varede hele 4 måneder i en kold kælder.
og en masse held
Det er så ca. blevet til 15 alm. flasker, 4-5 halvflasker og 3 magnums. Og 3 liter æblecidereddike.
I år udvider jeg markant og skal til også at drive negociant virksomhed :-)
Så i 2016 bliver der en Single-Garden fra mine egne to træer og så en cuvee fra naboernes træer.
Så regner med 50 liter i år.
Der går nok lige nogle år før der bliver noget til salg.
At min første årgang faktisk er lykkedes rigtig rigtig fint til skriver jeg lidt forskellige ting.
Jeg sorterede æblerne ret strikst, så ingen orme, blade, rådne æbler osv.
Brugte en lille basketpress til at presse æblerne og pressede ikke alt for hårdt, så har måske undgået bitterheden fra kernerne.
Og så stressede jeg ikke gæringen, den varede hele 4 måneder i en kold kælder.
og en masse held