Ujjj, men så må du trods alt glæde dig over, at Jussi-san tænkte Puligny.
Aldi (!) har Cote de Boeuf denne uge til hvad der svarer til 1/4 af normalprisen herhjemme. Koen er fra Portugal og alt det der, men fedtet smager på prikken som det skal.
https://imgur.com/a/dAvgM
Smagte to vine til:
2012 Yann Chave, Crozes-Hermitage
og
2013 Chapoutier, Shiraz-Viognier, Victoria
Den endte uafgjort. Chave var underligt svesket - og alligevel frisk, så mistænker ikke varmeskade osv - men sød og noget upersonlig.
Australieren havde klart nok smag af sin franske mager, men det i sådan en grad, at man savner det terroir, man har valgt at lave vinen i. Jeg mangler ganske enkelt solmodne bær, men får her et noget lukket og dystert Syrah-udtryk - faktisk mindede den mig om en billig supermarkeds-Crozes.
Det er simpelthen to vidt forskellige udtryk af Syrah, men hvor de respektive vines indhold umiddelbart ville passe bedre med den andens etiket.
Aldi (!) har Cote de Boeuf denne uge til hvad der svarer til 1/4 af normalprisen herhjemme. Koen er fra Portugal og alt det der, men fedtet smager på prikken som det skal.
https://imgur.com/a/dAvgM
Smagte to vine til:
2012 Yann Chave, Crozes-Hermitage
og
2013 Chapoutier, Shiraz-Viognier, Victoria
Den endte uafgjort. Chave var underligt svesket - og alligevel frisk, så mistænker ikke varmeskade osv - men sød og noget upersonlig.
Australieren havde klart nok smag af sin franske mager, men det i sådan en grad, at man savner det terroir, man har valgt at lave vinen i. Jeg mangler ganske enkelt solmodne bær, men får her et noget lukket og dystert Syrah-udtryk - faktisk mindede den mig om en billig supermarkeds-Crozes.
Det er simpelthen to vidt forskellige udtryk af Syrah, men hvor de respektive vines indhold umiddelbart ville passe bedre med den andens etiket.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA