Snak

Mere indhold efter annoncen
Tschuppen 2013 bliver jeg aldrig helt kærester med. Tror vi har forsøgt 5-6 gange nu.

Jeg synes simpelthen, der mangler frugtsødme og charme.

Jeg tænker mere basisflaske fra Bourgogne i et ikke specielt varmt år, og det er lidt sjovt, al den stund, at lillebror Blauer Burgunder har netop denne ovenstående charme.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg kan godt følge dig så langt, at Tschuppen balancerer mellem det grønne og det frugtbetonede, men jeg synes nu, at vinen holder meget godt til prisen. I forhold til Ziereisens (meget lidt tyske) motto,"Frucht ist kitsch", giver det dog meget god mening, at den lidt dyrere vin er mindre frugtlækker end basisudgaven.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Frucht ist Kirsch havde jeg nok holdt mere af lige i dette tilfælde.

Og selvfølgelig HELT enig - man får meget pinot for pengene, uden mystiske bismage osv.

Men hvis man kunne ønske 7,5% mere sol, havde jeg været lykkelig.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
7,5% - eller hvad man nu måler solintensitet i - kan jeg godt være med på ;-)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Hæhæ.

Du har jo en bred viden og smag, men er du egentlig lige så tabt bag en Franc-vogn som mig?

Smager lige:

http://www.excellencedeloire.com/vin/1008/l-aubinaie.html

Hjembragt fra Loire. Faktisk samme flaske, som jeg fik en kasse med fra hedengangne AB-vin, hvis du husker det? Dem, der havde stået i en iskold lagerbygning i månedsvis, men overlevede glimrende. Det var nok et af mine første møder med druen.

Jeg elsker selvfølgelig pinot, men hånden på hjertet - jeg tror sgu, jeg har haft lige så, hvis ikke større oplevelser med franc.

Eller ... Måske bare flere, bedre og ikke så ruinerende.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg kan sgu rigtig godt lide loire cabernet franc. Dog hælder jeg nok generelt til de mindre seriøse, dvs. mindre ekstraherede og fadprægede, udgaver - altså dem, som bare skal bælles og jo hurtigere, jo bedre. Jeg har, Clos Rougeard m.v. til trods, derimod ikke for alvor set lyset mht seriøse, bdx-agtig cab franc fra loire.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Claro.

Jeg kan snildt følge dig, og omend jeg gerne tager hele pakken var sommerens tendens nok midt imellem:

Bio-udgaver, hvor frugten får frit spil, og hvor den lidt jernagtige grønne peber danser med den mest charmerende, modne frugt.

Jeg siger igen: Mikaël Bouges.

https://imgur.com/a/9JYvE

(Cher er en biflod til Loire, for dem der måtte interessere sig for det)
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Tschuppen kunne godt bruge en smule grenache.
Jeg bliver lige nødt til at dele min frustration med jer herinde i denne tråd...

Jeg har ikke den store forstand på vin, og har heller ikke særlig meget rødvin da vi sjældent drikker rødvin herhjemme. Min kæreste kan ikke tåle rødvin...

Jeg havde dog en enkelt Amarone stående som var helt fantastisk. Det var en gave fra mit job, hvor jeg havde fået 6 flasker hvoraf de 5 var drukket...

For et par år siden tjekkede jeg prisen på vinen, som jeg nu ikke kan huske hvad hed, og der lå den på 600+ pr. flaske.

For nogle uger siden, da det var sidste skoledag for min datter, gik det op for hende på vej ud af døren at hun ingen gave havde til hendes skolelærer som stoppede i klassen, hvilket hun blev ked af. Min kæreste vælger så at forære denne skolelærer den før omtalte rødvin i gave... :(
Ikke fordi hun ville give hende en god vin, men bare fordi det lige var den der lå forrest. SUK!

Jeg håber inderligt at denne skolelærer sætter pris på god vin...
Würzburg er jo totalt charmerende! Tysklands fedeste provinsby? Spiste på Backöfele (i gårdhaven) - incl. en til prisen fucking fantastisk 2013 Weingut am Stein (Ludwig Knoll) Silvaner "Vinz" Alte Reben. Spejderhagl, yes? Alte Mainbrücke = Karlsbroen + silvaner
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce