Snak

Mere indhold efter annoncen
Den rose ser sgu interressant ud men den Moobuzz der er den ik bedre til grillede majs med smeltet smør? BTW fik smagt al mulig eller umulig vin på Kreta næppe dem du anbefalede IB men tak for det. Ofte var det husets hvid eller rose som er det eneste de kører pr glas eller halvflaske og det var så ikke videre spænende og navnene kan jeg på ingen måde huske, godt man selv havde lidt med hjemmefra.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Returnerede fra ferien i aftes med tysk riesling fra hhv Alexander Laible (Ortenau) og Dütsch (Baden-Baden), blandet fra Ziereisen (Markgräflerland), samt en del Alsace-vine fra hhv. Bruno Sorg, Emile Beyer, Paul Ginglinger, Charles Baur, Jean-Claude Buecher (cremant-specialist) og Schoenheitz. Smagenoter følger...

Overraskende gode køb gjorde jeg dog i Poetzsch, Harrislee - som f.eks. denne ganske hæderlige vin. http://tinyurl.com/jgrxmeh Sortentypisch und erfrischend til latterlige 25kr/stk(!) Silvaneren var hele 5kr dyrere, men af nogenlunde samme kvalitet.
http://tinyurl.com/jj2f3st

I samme Poetzsch, og til næsten lige så latterlige priser, fandt jeg hhv Pinot Noir og Riesling (begge 2014) under mærket "Jürgen von der Mark". Brandet refererer til Tysklands eponyme Master of Wine, som (eksklusivt for REWE-gruppen) har koordineret produktion, høst og selektion af druemateriale, og som selv er hovedansvarlig for sammenstikningen af de forskellige cuvéer. Kvaliteten er overraskende høj, priserne taget i betragtning. Faktisk så høj, at man tager sig i mere end ét "det var li´godt satans!" Flaskerne ser ud som følger...
http://tinyurl.com/hnwycka
http://tinyurl.com/zkng52v
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jussi
Under mit besøg hos Ziereisen, for en uges tid siden, smagte jeg sjovt nok Blauer Spätburgunder og Tschuppen lige i rap. Førstnævnte var klart mere floral og frugtbetonet, i den klassik tyske stil (heldigvis med røgvarer og nellike i nedtonet udgave), mens sidstnævnte omvendt var mere udfordrende i form af jord, jod, grønne noter og mineralitet - mere "Ziereisen", om man vil. Og det viser sig faktisk, at den almindelige "Blauer Spätburgunder" er producentens eneste negociantvin, idet druematerialet er sourcet fra Malterdingen, 70km længere mod nord. Nu giver den stilistiske forksel vinene imellem forhåbentlig mere mening? Uanset om man måtte foretrække den ene eller den anden...

PS - Jeg har pakket en lille godtekasse til dig. Skal den sendes til Valby - eller hur?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
IB

Det giver glimrende mening. Tak for uddybning.

Og yes - Valby, fornemt! Skal jeg lige maile dig adresse?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg har stadig emballagen fra din seneste forsendelse (incl. afsenderadresse)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg har for øvrigt helt glemt at takke dig I.B. Havde tidligere på sommeren en super oplevelse hos Hans Peter Ziereisen. De var yderst behagelige og tog sig godt af os og jeg faldt pladask for deres weisser burgunder og Tschuppen.
Det glæder mig, Steffen. Og I har været heldige, hvis Hanspeter himself har beværtet jer personligt. Som regel er han optaget af 100 andre gøremål end at varte sine gæster op. Den del klarer Edel dog til UG, selvom jeg nogle ganger sukker efter Hanspeter til lidt mere vinnørdet ping-pong.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Fik en fremragende idé da jeg gik en tur i Karlstrup Kalkgrav går.

Den her sydvendte skråning (vil tro den hælder ca. 20 %) skal da have plantet noget riesling:
http://imgur.com/a/nVXeH
Nederst har jeg rammet området ind med rød.

Skriver til vores miljøminister, mon ikke idioten er klar på det hvis jeg lover ikke at dyrke det økologisk.
"Bobler"?! Much ado about nothing...
http://vinbladet.dk/og-vinderen-er/

Er smigret over, at artiklen kommenterer mit personlige forslag, selvom urinkonnotationerne vist ikke helt faldt i juryens smag.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Haha!

Schoenheitz, Herrenreben, pinot noir 2013

Helt overvældende duft, man mødes af. Minder om min barndoms jordbærplukning i morfars lille have. Smagen følger heldigvis med: ribs, rarbarber, modne stikkelsbær - det er sgu rødgrød, det her! Med afstand det bedste pinot fra Alsace, jeg har smagt.

Takker, IB!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce