Returnerede fra ferien i aftes med tysk riesling fra hhv Alexander Laible (Ortenau) og Dütsch (Baden-Baden), blandet fra Ziereisen (Markgräflerland), samt en del Alsace-vine fra hhv. Bruno Sorg, Emile Beyer, Paul Ginglinger, Charles Baur, Jean-Claude Buecher (cremant-specialist) og Schoenheitz. Smagenoter følger...
Overraskende gode køb gjorde jeg dog i Poetzsch, Harrislee - som f.eks. denne ganske hæderlige vin.
http://tinyurl.com/jgrxmeh Sortentypisch und erfrischend til latterlige 25kr/stk(!) Silvaneren var hele 5kr dyrere, men af nogenlunde samme kvalitet.
http://tinyurl.com/jj2f3stI samme Poetzsch, og til næsten lige så latterlige priser, fandt jeg hhv Pinot Noir og Riesling (begge 2014) under mærket "Jürgen von der Mark". Brandet refererer til Tysklands eponyme Master of Wine, som (eksklusivt for REWE-gruppen) har koordineret produktion, høst og selektion af druemateriale, og som selv er hovedansvarlig for sammenstikningen af de forskellige cuvéer. Kvaliteten er overraskende høj, priserne taget i betragtning. Faktisk så høj, at man tager sig i mere end ét "det var li´godt satans!" Flaskerne ser ud som følger...
http://tinyurl.com/hnwyckahttp://tinyurl.com/zkng52v