Snak

Mere indhold efter annoncen
Tak :-)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Silkeblød og diskret krydret blommebombe med lige nøjagtig nok syre, tannin og "køligt snit" til melde hus forbi i forhold alle merlot-klichéerne. Charmerende frikabællevin - uhm!
http://tinyurl.com/jp7a3ml

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Rigtig fin, sortentypisch hverdags-GV, der forener sprød æblesyre og pikant hvid peber med et sødmefuldt strejf af gul pære. http://tinyurl.com/gm2jvnq
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Ser godt ud, IB. Det er ret utroligt hvad man kan finde af tysk/østrigsk hvid til billige penge og højt niveau.

Havde fået 5 friske trøfler hjembragt fra noget familie som havde været i Umbrien, så i går stod den på grillet blomkål med trøffelmayo og ristede nødder fra haven, og derefter helt klassisk pasta med salviesmør og masser af trøffel på toppen.

En hjembragt chardonnay fra bjergene i Bugey var helt genial til:

http://www.caveau-bugiste.fr/24-manicle-cuvee-de-l-amandier.html

Helt kølig, læskende og rislende - ja, tankerne blev ledt hen på IB´s faible for chasselas.

I aften skal smages den Morgon fra Louis Claude Desvignes, I drøftede et par sider tilbage.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Lyder sgu lækkert med umbriske sommertrøfler, Jussi. Hvor intense var de i smagen?

Jeg gensmagte (og smed en uformel CT-note på) omtalte Desvignes for nogle dage siden...
http://tinyurl.com/gobjw7u
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Ikke voldsomt intense. Mere nødder end aromatisk ord, hvis det giver mening.

Den Morgon smagte fint, men alt for poleret og dyster til min smag. Smagte som en blanding af mørk Bourgogne og syrah.

Jeg kan bestemt tage fejl, og smag har det jo heldigvis med at ændre sig, men jeg kedede mig bravt, beklager ...
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
"Den Morgon smagte fint, men alt for poleret og dyster til min smag. Smagte som en blanding af mørk Bourgogne og syrah."

Det anede mig, at du muligvis ville stå af på stilen. Der er rigtig nok andre beaujolais crus med mere frugtmæssig spræl, men jeg faldt for det noble/distingverede udtryk, som gamay ofte kritiseres for ikke at kunne frembringe. Beklager :-(
Tror du vil synes bedre om den Bourgueil, jeg sendte dig ;-)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Det skal du virkelig ikke beklage - jeg synes det er interessant at smage alle former for udtryk ved vin.

Nobel er jeg helt med på.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
I går aftes havde temperaturen sneget sig over de 20 grader og der var sol på terrassen. Af frygt for at det kunne være årets sidste af den slags dage tog jeg hul på Crispa - Cold Hand Winerys stikkelsbærbobler. En flaske jeg havde glædet mig meget til men også frygtet lidt fordi Rheum, rabarberboblerne, havde skuffet fælt.

Crispa skuffede ikke! Livligt skummende på vej i glasset og gav i det hele taget mindelser om rigtig udmærket champagne. Virker tør på trods af de 20g/l, dejlig frugt og de der gærnoter der minder mig om spontangæret øl. Mange gange bedre end Rheum. Ærgerligt at den er så svær at finde....

Det eneste der prikker lidt til min begejstring er at det ikke bare er gæret stikkelsbærsaft. Saften er bla. chaptaliseret, blendet med æblevin og tilsat transportlikør.
moderator
Lyder ellers spændende. Stikkelsbær får jeg alt for lidt af. Hvor skaffer man dem? Altså bare bær?
Dette er en signatur.
Annonce