I går aftes åbnede jeg 2004 ZH Gewurztraminer GC Goldert, helt uafhængigt af valget af aftensmad i øvrigt ;o)
http://imgur.com/a/zSFdVHar aldrig set eller duftet noget lignende. Farve som lys karamel/æblemost, duft af æble, tørret frugt og karamel. Mindede mig om æblevinene fra CHW og passede slet ikke ind i min oplevelse af Indice 1.
Alt for voldsom varme fra de 16% alkohol, smag af syrlige æbler og tydelig oxidation. Første glas havde egentlig fin tør sødme men det blev efterhånden mere og mere til sherry.
http://www.cellartracker.com/wine.asp?iWine=227416 beskriver det meget godt, må nok erkende at den flaske har ligget for længe til min smag.
Min første erfaring med så "gammel" vin.