Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er nok svagheden ved schweizisk vin, at priserne efter import er 20-25% højere end tilsvarende kvaliteter fra nabolandene.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
I know :) Og så tænker jeg prisen har fået en hak yderligere efter de lod franken flyde frit.


Hvis jeg skal være lidt kræmmeragtig, kan du så anbefale en vin eller to i prislejet omkring eller under 20 €
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
2013 Jean-François Ganevat Côtes du Jura Cuvée Florine

Svagt gylden i glasset. Medium-intens næse med citronmåneglasur, bergamotte, kamille og kvæde samt Muscadet-agtige strejf af autolyse og havbrise-mineralitet. Et yderst diskret hint af Fino-sherry også. I munden knastør med høj syre og moderat alkohol. Smagen reflekterer næsen, tilføjet letbitter grapefrugtfinish. En vis viskositet, særligt de kun 12% alkohol taget i betragtning. Medium+ smagslængde.

Forholdsvis let, men ret spændende Jura-chardonnay med fin strukturel balance mellem syre, frugt og bærmeviskositet, og smagsmæssigt pirrende med sine pikante mineralske, autolytiske og vildgærsrelaterede undertoner. Den lagrer sikkert uproblematisk over et par år, men jeg ser umiddelbart ingen grund til at vente så længe.
http://www.vinisud.de/chardonnay-florine-p-1544.html



Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jo, absolut, IB.

Jeg synes måske dog, at Mosse, Amirault og Mabileau giver en lille smule mere fra sigi den kategori.

Men mange tak - man bliver sgu så glad over sådan en vin.

Apropos cabernet franc, har jeg gensmagt lidt østrigske biodynamiske ´klassikere´ fra Weingut Heinrich:

Zweigelt 2014 - dejlig frisk og krydret trods præsent, men afmålt frugtsødme i granatæblekerneafdelingen. Smager godt til charcuteriebordet.

Heinrich, Blaufränkisch 2013 - en kende mere dyster og bitter, men masser af charmerende saft. Af en eller anden årsag fik jeg lyst til stegt flæsk, så købte en pakke øko - undskyld, Lomborg - brændte lidt fennikelfrø, korianderfrø, sumak og peber af og gned det ind i flæsket. På køl et par timer, salt på og i ovnen til sprødt. Tror det vil klæde vinen.

Fælles for begge vine er, at de ligger til latterlige 70kr, og at de har den der dualitet med den mørke, syrah-agtige frugt, men alligevel med cabernet francens lethed.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
2011 Weingut Ziereisen Syrah Gestad

Overbeviser stadig her 5 år efter høsten. Fik lyst til smage den til en mormor-agtig omgang svinekoteletter med løg, paprika, tomat og lidt fløde. Pikante vegetabilske undertoner af radise, rucola og peberbøsse, undskyld Lomborg og Kaffe, men fremfor alt oser vinen af friske kirsebær, brombær og blommer samt lidt spätburgunder-agtig spegepølse. Og så nem at drikke som den saftigste beaujolais. Herlig vin!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Haha, IB - Kaffe vil elske at boltre sig i det selskab.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg respekterer selvfølgelig Kaffes konsekvente intolerance i forhold til chauvinistiske ytringer - næsten uanset hvor platte eller ironisk ladet disse måtte være. Men det jo bare lidt svært ikke at tirre, når man ved hvilke ord, som nærmest pr. automatik får overhunden til at knurre.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Købte lige 6 stk af den Chat Sauvage Jederzeit 2013 som jeg varmt anbefalede i fredags, 100kr stk var den på bud til det er satme til at tage og føle på, selv til 160kr i HJ Hansen er det stadig et superkøb. Gør jer selv den tjeneste at prøve den.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Andre der har købt Domaine Gauby fra eks Pinard de Picard herinde?

Roussillon er jo ikke det, der diskuteres mest her i tråden, men som jeg flere gange har postuleret: biodynamik og Sydfrankrig er et lykkeligt ægteskab.

Jeg har ikke vidensbelæg for at kunne underbygge mine påstande, men modsat mange konventionelt lavede vine fra denne sydlige del af landet, skal man lede langt mellem de bioproducerede, for at finde den der forfærdelige kogte, urene og brændte frugt, man ellers kan møde i hobetal.

Jeg har smagt et bredt udvalg af både rød og hvid fra producenten, men aftenens Vieilles Vignes 2013 drysser en lille bitte smule malurt i mit indtryk. 13% er jo ikke overvældende for en vin fra dette område, men det er nærmest som om, at det er på bekostning af udtrykket. Den er næsten så læskende, at man sgu lige så godt kunne drikke Beaujolais osv.

Og så er den en kende for dyr, men prøv selv - også de hvide, som er ganske fremragende.

http://www.pinard-de-picard.de/katalog/wein/detail/994107063.html
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce