Snak

Mere indhold efter annoncen
Wow jeg troede du var død?

Nå men inden jeg sætter disse flasker til salg andetsteds vil jeg lige lade folk herinde få første retten skulle det falde i nogens smag. Det drejer sig om 6 flasker Domaine Fourrier Gevrey Chambertin aux echezeaux vv 2006. Har haft dem korrekt opbevaret i kælder siden 2010 og inden da var de købt hos philipsonwine. Sælger kun de 6 flasker samlet, pris har jeg ikke fast besluttet.

https://www.vivino.com/wineries/fourrier/wines/aux-echezeaux-vieille-vigne-gevrey-chambertin-9999
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
moderator
Hvordan skal man vide om man vil købe dem, hvis man ikke ved hvad de koster Smør?
Dette er en signatur.
Man kunne evt give et bud på de 6 flasker altså 6x et beløb pr flaske man selv finder acceptabelt, de vinkyndige godtfolk herinde stoler jeg på ved hva prislejet bør være, selv gav jeg 299,95kr flasken da jeg købte de sidste 13-14 flasker de havde tilbage af årgangen, siden da ka jeg se at priserne har ændret sig lidt.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Gensmager Chat Sauvage Spätburgunder "jeder zeit" 2013 købt til 100kr flasken. Hold nu op hvor er der stor bællefaktor lækre syrlige røde noter af ribs rabarber og tranebær, skovbund og en lækker toasted fadnote der runder det hele af. Vanvittigt køb til 100kr og til de 160kr den ellers går for er det et absolut godt køb til hver en tid man er i det hjørne.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Jeg genkender følelsen Seifert. Har været på familieweekend de sidste par dage og har aldrig set så meget Drostdy Hof samlet på ét sted. Min svoger og jeg havde taget lidt forskellige flasker med, så under indtagelsen af en rigtig fin Riesling fra NZ fik vi et godt tip af en onkel eller noget... Wolf Blass på bud til 39,-
Fint nok, jeg har ikke smagt hverken den eller Drostdy Hof. Sjovest var det at opleve blikkene da jeg hev mine egne all-round Spiegelau glas frem i stedet for spejderhusets kugleglas.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Silkeblød, parfumeret cabernet franc. Hindbær, violer, solbærbusk, grøn peberfrugt og lidt jord. Lige ud af landevejen, og - Mmm! - lige ned i løgnhalsen.
http://www.karl-kerler.de/Weinversand-Chinon-Domaine-de-Noire_id_3050__dId_151880_.htm
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Den er nemlig ret så fin!

Holdt fødselsdagsfrokost for et par og tyve fra familien i haven i går og vinene sad lige i skabet:

Kubler, Cremant d´Alsace. Må simpelthen være det bedste mousserende køb i prisklassen. Masser af frugt - skøn syre.

Polenta af friske majs, gedost, ratatouille - Bouzereau, Meursault 2014. Havde det lidt svært mod retten, men hvor er det dog en liflig vin, og hvor får man meget Meursault for pengene.

12 Volts 2014 til lammebov stukket med merian fra haven og hvidløg, 20 timer ved 95 grader, fungerede helt optimalt til efter en tur på karafel. Det er som sådan ikke en vin, jeg ville falde på halen over som et selvstændigt glas, men den er jo bare skabt til lam.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mmm! Får helt lyst til lam...

Polenta på friske majs lyder ellers ret smart til Meursault, hvorimod jeg ville styre uden om ratatouille i sammenhæng med fadlagret chardonnay.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Det lam er altså helt genialt. Bare klassikeren med at skære lidt snit som fyldes med hakkede urter og en stav hvidløg.

Salt, peber og lidt vin ved, og så en dyne af bagepapir på inden tætsluttende staniol, som kan have det med at hænge fast i kødet.

Forretten der, var en ret medbragt af en af gæsterne, som så ikke havde nævnt ratatouillen. Jeg tænkte nemlig også Meursault med det samme, da hun nævnte den cremede majsstuvning. Og helt rigtigt - det var den kraftige tomat som spændte lidt ben.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Det må prøves! Takker...
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce