Snak

Mere indhold efter annoncen
Tribute to Grace:
http://imgur.com/a/jeZja
(Fra Food & Wine)
Hippie Angela overlever nok at Jussi ikke kan lide hendes vine.

Det er vin som deler vandene... jeg elsker det.
Du minder efterhånden om ham hvalrossen fra Berlingske(?), som ikke kan smage længere pga ALT for meget portvin ...

Det her smager til gengæld godt, som i franc med 3% sukker og lige så meget kulsyre:

https://imgur.com/a/Znhkn

Nok bedst om et par år, men kunne ikke vente med at smage på sommerens billast.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Er der nogen der har prøvet denne som 12´er? Jeg har kun prøvet 10´eren, og det var et fint fint køb!

http://www.philipsonwine.com/2012-barolo-marcenasco-renato-ratti/66281312
https://kortlink.dk/sudv
Du ser sgu godt ud i genskæret fra flasken jussi ;-D
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Det er nærmest kunst.

Nå, men føj, hvor smager hans deres vine bare godt. Intet nyt i det.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Drikker tysk Pinot iaften minder en hel del om bedre Morgon vin i næsen absolut et godt glas især til prisen men lidt for "krydret" til mig http://www.weinwelt-rheingau.de/jakob-jung-erbacher-michelmark-spaetburgunder-trocken.html
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Geddar,

Jeg har ikke smagt Ratti 2012.

Var i piemonte for 2 uger siden og for at besøge diverse producenter og smage rigtig mange vine fra den nye årgang. Jeg kan generelt sige om 2012.

Åbne charmerende vine, bløde og runde tanniner, aromatiske og florale uden syren fra 08+10 og uden varmen som i 2009+2011.
Årganen passer, for mig, bedst til dem der ikke har ekstraheret for hårdt og måske Ratti falder i denne kategori - mener der er tryk på roterfermentorerene og fadet. Så kan det godt blive lidt for meget da årgangen ikke har helt friskheden at stå imod tung frugt. Men har som sagt ikke smagt.
Min anbefaling er; smag inden du rykker på 12 styk.



moderator
@Sev

Noget af det jeg godt kunne lide ved 10´eren var at den netop ikke var tung i røven, men virkede forholdsvist frisk og let. Hvis syren mangler er det vist ikke værd at gå efter. Så må jeg bælle andre ting!

Tak for svaret!
https://kortlink.dk/sudv
Mikaël Bouges nævnte jeg et par gange fra sommerens Loire-tur. Særligt hans Prométhé (chenin) var genial, men han kan dælenduskeme også lave Cot.

Les Cots Hauts 2014 er Cot (Malbec) på 13% og leder hverken tankerne på Sudouest eller Mendoza. Det smager bare af malbec lavet i Loire. Noget mere frugttyngde end franc, men holdt i en så charmerende saftig stil.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
2014 Douloufakis Vidiano Dafnios Kreta (13% alkohol)
Næse med nystrøget tændstik, citronskal og hvide blomster samt diskrete undertoner af pære, abrikos, honning og bananchips. I munden tør med medium/medium+ syre, lettere olieret tekstur samt medium+ intensitet og smagslængde.

En ganske god vin, hvis frugt viser pæn renhed, definition og smagsintensitet, selvom man måske godt kunne ønske sig lidt mere syre samt lidt større personlighed. Stilistisk set tæt på de hvide blends, man kender fra den sydlige Rhonedal - eller en vermentino fra Sardinien.Til ca. 60kr et helt ok køb.
http://www.shop-kreta.de/douloufakis-dafnios-weiss.html

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce