Snak

Mere indhold efter annoncen
Herligt, Seifert! Godt arbejde - og den foreløbige kulmination på mine anstrengelser (i det omfang, jeg overhovedet kan siges at have haft indflydelse på jeres beslutning om at importere vinene).

Så må jeg jo næsten ind på Fusion igen. Men det kommer nu nok til at føles lidt specielt, når deres sommelier begynder at docere for mig om producenten og den ukendte druesort gutedel, som i Schweiz kendes som fendant og chasselas, etc. ;-)

Steingrüble skal nok gøre indtryk på gæsterne.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Ziereisen På Fusion er spøjst. Fusion er en særdeles respektabel restaurant. Jeg har mht til restaurantbesøg ikke forudsætningerne for meget andet end at lade mig føre igennem den valgte vinmenu. Men netop på Fusion, har det været min oplevelse, at de på vinen kan tilbyde andet og mere end andre lokale restauranter. (Ikke at maden ikke er god og særegen).

Fusion er i øvrigt den eneste restaurant, jeg har besøgt, hvor de klargør glasset; altså kommer en sjat af vinen ned i ens glas og kører den rundt for derefter at kassere sjatten. Jeg var første gang lidt lurevoren på, om det ikke var smart ståhej for meget lidt. Men da tjeneren opfordrede mig og min bedre halvdel til at sammenligne duften af den sjat, der var blevt brugt til at rense med, med den efterfølgende ophældte vin, var forskellen overraskende voldsom.
Resultat af sammenligningen har været, at der hjemme hos os ikke bliver drukket vin, der involvere min hustru, uden at glassene bliver klargjort. (Jeg opretterholde som regel grobrianattituden ved at springe let henover den del og gå lige til drikningen).

Plejer I vinkendere herinde at klargøre jeres glas?
Bitre Nord
Nej herfra, JKo. Det skyldes dels dovenskab, dels at jeg nødig vil sættes i bås med blærerøvssegmentet. Men når det er sagt, kan jeg egentlig godt lide den praksis, du refererer til.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Græsk semillon, uhmmm!

Her i fifty-fifty blend, ikke bdx-style med sauvignon blanc, men med assyrtiko, der giver lime-, æblesyrlig og mineralsk kant til græs og (særligt) voks fra semillon. Egetræ flot underspillet. Laaaaang, vibrerende mineralsk finish. Helt ufattelig slank, rank og elegant hvidvin, breddegraderne taget i betragtning. Betydeligt lagringspotentiale. Til 105kr et absurd godt køb!

2015 Biblia Chora Ovilos PGI Pangeon (Kavala, Eastern Macedonia, Greece)
http://www.shop-kreta.de/biblia-chora-ovilos-weiss-assyrtiko-semillon.html

http://tinyurl.com/heeset7







Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
2009 Domaine Faiveley Corton-Clos des Cortons Faiveley Grand Cru (Cote de Beaune, Bourgogne)
Hev her til aften proppen af denne halvtomme flaske, som for 1 1/2 år siden blev prøvesmagt med Coravin. Vinen gør det såmænd ganske godt i glasset, men er ret beset i en lidt lukket fase, hvor ungdommens frugtcharme er aftagende, mens tertiær kompleksitet fortsat hører fremtiden til. Man mærker Faiveleys nye stil (renhed og finesse frem for ekstraktion og rusticitet) samt 2009-årgangens fylde og generøsitet, uden at vinen af den grund fremstår vulgær. Man kan dog godt komme lidt i tvivl om, hvorvidt syrestrukturen er markant nok til flaskemodning i flere årtier.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Ziereisen På Fusion er spøjst. Fusion er en særdeles respektabel restaurant.


Jeg kom lige til at læse ovenstående fra mit forrige indlæg, og indser at det kan misforståes. Bare for en orden skyld, har jeg helt og aldeles taget Ziereisen til mig. I det mindste hvad angår deres hvide og syhra. Og i særdeleshed deres ufiltrerede Chardonney Hard og Steingrüble. (Så endnu engang tak for anbefalingerne I.B.)
Bitre Nord
Helt enig mht Chardonnay Hard. Forstår ikke rigtig, hvorfor importøren (i hvert fald i første omgang) har valgt den fra. Den er jo kun ca. 4€ dyrere end Gestad Syrah.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Smör40

Mindes, at du også købte den der amfora-Riesling fra Smalle. Hvad syntes du?

Jeg fandt den strittende i lidt for mange retninger; ikke nok syretypicitet, en ikke særligt charmerende frugtsødme, og så mamglede jeg bare personlighed.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
https://perbaccowein.de/catalogsearch/result/?q=riesling


Nogen bus? Alt mellem 10 og 15 euro (riseling)
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Fordi Ziereisen importøren har et hav af andre chardonnay :-)

Men mon ikke den lander i DK på et tidspunkt.
Annonce