2015 Obrist SA Cure d´Attalens Chardonne Grand Cru (Lavaux, Vaud, Schweiz)
Det er efterhånden et stykke tid siden, jeg har belemret tråden her med skamløs chasselas-propaganda - men bedre sent end aldrig! Hold nu kæft, hvor er det her godt! Lindeblomst, citron, honning, pære, flintet mineralitet og udpræget JENKA-tyggegummi (remember?) i næsen. Teksturen har klar fedme, men på forunderlig vis uden af give køl på sortstypiske rislende og læskende (tak, Jussi) karaktertræk. Pæn syre og laaaang finish. Prøv den - men insister på at få kanonårgangen 2015, som ER på lager. 92-93/100
http://tinyurl.com/zqnlhms