Snak

Mere indhold efter annoncen
Lækkert, IB!

Jeg fik et par glas orange-chardonnay fra Tjekkiet i aften - overraskende godt!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
JL Chave - 2013 St Joseph Offerus

Smagte faktisk rigtig godt. Jeg har tidligere haft blsndet held med St Joseph. Jeg bryder mig ikke om når vinen smager fuldstændig som sorte oliven i lage. Det har jeg oplevet nogle gange blandt andet med en Dard et Ribo fornylig.
Denne St Joseph var dog helt perfekt afstemt og gik super til en bøf med gratineret spinat og svampe. Der var ikke for meget power på.
Gav ca 170 kr så rigtig god værdi synes jeg.
Dette er en signatur.
Har I vinkendere noget foretrukket litteratur i bruger, i forbindelse med vin? Politikens store vinbog lader til at give et godt indblik i vin - og så er originalsproget selvfølgelig dansk, så man ikke skal ud i ringe oversættelser.

Har i noget at foreslå? De behøver ikke nødvendigvis være danske, selvom ovenstående kunne indikere det.
https://www.youtube.com/watch?v=flLh3CiaoNk
2013 Palivou Estate Terra Leone Single Vineyard Selection Ammos PDO Nemea (Peloponnes, Grækenland)

PDO Nemea er ensbetydende med 100% Agiorgitiko. En vin, hvis blommede og let rosinagtige frugt, finkornede og silkebløde tannintekstur samt mokka- og Nesquik-lignende egetræsnoter mest af alt bringer mindelser om om Napa Merlot. Jeg savner måske nok lidt vildskab og personlighed, men som fredagsslik fungerer den fint til prisen.
http://tinyurl.com/jbtdfy3
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Fremragende tør riesling til prisen - sølle 85kr/flaske. Der er stramhed og fokus nok til mad, men vinen besidder samtidig en umiddelbar charme og en vis viskositet, der gør den mere end anvendelig til et uhøjtideligt glas, slash flaske, i ny og næ. Frugtmæssigt ren, eksplosiv og vidtspændende - fra sure madæbler og grønne pærer over stikkelsbær og frisk citronsaft til mere eksotiske noter af hvid fersken og ananas.

http://gutsweine.com/shop/riesling-alte-reben-trocken/

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
En lille Barolo-note i tillæg.

2012 Comm G B Burlotto Barolo Vigneto Monvigliero (Verduno). Mere rose end tjære - måske den mest parfumerede og feminine nebbiolo, jeg har smagt til dato. Ikke dermed sagt, at intensiteten mangler, men her er bare masser af forførende røde blomster, nellike, appelsinskal, tomatstilk, ribs og kirsebær i næsen. Meget transparent og - ja - burgundisk nebbiolo, som overbeviser ved flirt fremfor ved kompleksitet og muskler. Der mangler hverken syre eller tanniner, men vinen er strukturelt set mere smooth end typisk for ung top-Barolo.

http://tinyurl.com/zwejq77
http://tinyurl.com/jsfgnxm

Hvis man kan lide den slags - men ønsker at bløde mindre økonomisk, kan nedenstående anbefales som fuldgyldigt alternativ.

http://tinyurl.com/zy2loh8



Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Tak for den lækre tillægsnote LB.
Burlotto er et top hus fra "udkantsbarolo" og et af de bedste køb i DK. Mener også jeg har hypet dem herinde tidligere.
Smagte 2013 fra fad hos Brovia og Rinaldi i år og det lader til at blive meget anderledes end 2012. Klassiske gemme vine i stil med 2010.
Derfor 2012 er en nødvendighed at have i kælderen :)
Også tak for riesling-noten. Der er noget om snakken om 2015!

Jeg kan altså godt lide et glas US-chardonnay engang imellem, og Kestrel rammer en dejlig balance mellem smørret popcorn og frisk æble.

Jeg smager den i 13, hvor 15, som beskrevet her, lader til at være en noget anden årgang:

http://kestrelwines.orderport.net/product-details/0164/2015-Estate-Chardonnay

Købt hos americanwines i garagen i Hellerup.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Nogen, der kan anbefale noget i stil med denne her (men billigere, 250 er lige i overkanten for min smag, sådan 150 kr.-ish)?

http://www.atomwine.dk/pi/2014-Keller-Sp%C3%A4tburgunder-S-_2542090_96249.aspx

Tak!
\"Alt er Bastille for den nøgne masse\"
Annonce