Snak

Mere indhold efter annoncen
"Jeg har smagt forskellige årgange, nogle unge andre med lidt alder, og den er for mig vammel. Alt for jammy."

Jeg forstår godt, at man kan have en forkærlighed for den friskere og lettere, "europæiske" stil. Sådan har jeg det også selv. Men den automatiske "bvadder"-attitude i forhold til "oversøisk" stil har jeg det tiltagende svært med. Ser vi på mad generelt, veksler de fleste af os mellem at have appetit på lette retter (f.eks salat eller sushi) og langt mere fede og/eller søde retter. Og med hensyn til drikkevarer så kan jeg godt lide det let og tørt (f.eks. danskvand), men til andre tider sødt (f.eks. cola) eller sødt ig fedt (f.eks. Cocio el. milkshake). Hver ting til sin tid. Det virker lidt påtaget, når vin partout SKAL være i den lette ende af skalaen. Det er ikke en kritik rettet mod Nera, men bare noget som har undret mig lidt på det seneste.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Ahrj, IB - vi har da været omkring det fænomen herinde, at al vin lige pludselig pr definition skulle være saftigt.

Generelt - hvad angår Chile, så smag lige noget sauvignon blanc, ikke?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
@IB


Nu generaliserede jeg ikke mht. sydamerikansk/chilensk vin, men fandt lige præcis DM jammy.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Fair nok, Nera. Det er beklagligt, hvis jeg kommer til at fremstå kontrær, for mit ærinde er egentlig blot at advokere for en (stedse kvalitetsbevidst!) åbenhed i forhold til mangfoldigheden af stilarter. Der er jo en hårfin balance mellem forkærlighed for en bestemt vinstil og decideret stilistisk kræsenhed. Sidstnævnte forekommer mig lidt påtaget og enfoldigt, men til syvende og sidst bestemmer folk selvfølgelig selv.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Nera
Jeg vil give dig ret i den har moden(ripe)frugt men jeg fornemmede modne tanniner og syre bagved frugten med til ikke at gøre den jammy.
Den har brede skuldre men er også god kompleksitet hvis man leder efter den. Det gør den for mig interessant at drikke og ikke bare solbær på solbær in your face.

Pink - jeg tror du bliver glad for den.
Har en flaske liggende, som jeg vil give lidt mere tid på karaffel næste gang.


@IB
Jeg er faktisk glad for andre af deres vine.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Relevant Concha y Toro er for mig Don Melchor samt Terrunyo- og Casa Marques Concha-serierne. Fra sidstnævnte særligt chardonnay og af Terrunyo særligt cabernet sauvignon. Carmin de Peumo har jeg ikke smagt. +600kr for et carmenere-blend virker lidt voldsomt.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
asa Marques Concha-serierne har imø. flere fornuftige vine.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Enig.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce