Snak

Mere indhold efter annoncen
Old Vines+ Hedgehog eller Hedgehog + Raminsta?

Jeg står 100% inde for alle anbefalingerne, men Pegasus samt Boutari Grande Reserve er faktisk nok mine personlige favoritter. Det hænger selvfølgelig også sammen med alederen. Skal det være ungt og billigt, leverer Hedgehog altid varen. Alpha Estate Old Vines + Kir Yianni Ramnista er de mest "seriøse" af vinene, hvor ikke bare klassen, men også behovet for yderligere flaskemodning, fornemmes.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
moderator
Ok, jeg prøver med lidt af hvert. Bare jeg kan købe det samme sted.

Sidder i øvrigt med Keller Cuvee "R" 2011 i glasset nu. Den er ret nem at holde af.
https://kortlink.dk/sudv
Hvor køber i de grækere henne? Ser sgu ret spænende ud
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Ok nu ved jeg ikke om jeg forstod det forkert men hvis det er til juleaften er det så ikke lidt sent ude Geddar? Priserne ser tilgengæld helt fine ud forestiller mig det er vine med en vis muskuløsitet og frugt der godt ku gå til julemaden?

Tyvstartede lidt med et konfiteret andelår og julesalat, D‘Angelo Aglianico del vulture 12 i glasset var helt fint til men huskede dog den vin som noget bedre.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Det er det ikke. Der tror jeg måske heller ikke det passer så godt til?
https://kortlink.dk/sudv
Ska jeg ikke ku sige kender ingen af vinene men op mod julemiddagen tænker jeg det godt må være noget vin med en vis tyngde/kraft kald det hvad du vil. Jeg er faktisk aldrig blevet helt klog på hva man ka drikke dertil udover moden god Champagne eller Riesling men af rød udover Amarone? Har på fornemmelsen jeg nailer den med den Priorat.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Jeg ville ikke umiddelbart servere xinomavro til julemaden. Druens vine har en del ligheder med nebbiolo-baserede vine, så generelt er vinene lidt for tanninmarkerede og frugtmæssigt kølige/transparente/skrøbelige vine at parre med plump og sur-sød dansk julemad. Der vil jeg personligt gerne have vine, som er lidt mere rosinagtige i frugten og voluminøse/alkoholprægede i strukturen. F.eks. Zinfandel eller Ripasso/Amarone.

Den anden store græske rødvinsdrue hedder agiorgitiko, som især associeres med Nemea-vinene (100% agiorgitiko) fra Peleponnes. Der er forskellige stilistiske udtryk af Nemea, hvilket blandet afspejler subzonernes højdeforskelle (fra 250 til 800 meter over havet), men de dyrerste og mest seriøse udgaver kan være ret spændende. Der bruges meget ny barrique, hvilket afspejles i relativt høje priser, men i de mere vellykkede udgaver matcher Nemea-vinene ret meget den silkebløde elegance og blommeagtige frugt med hints af mokka og kakao, som har gjort Pomerol berømt. Her et par intro-tips:

http://tinyurl.com/jbtdfy3

http://tinyurl.com/jonhxso

Papaioannou: Microklima 2005 + Old Vines 2010. (scroll ned på denne side http://tinyurl.com/ju8wgdh)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
´D‘Angelo Aglianico del vulture 12 i glasset var helt fint til men huskede dog den vin som noget bedre´

Sidste anstændige årgang er 2009.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce