Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
http://www.philipsonwine.com/2013-mercurey-1-cru-clos-l-eveque-suremain/19101313?utm_campaign=Criteo&utm_medium=banner&utm_source=criteo

Nogen erfaringer? Normalt er jeg ikke vildt pjattet med Bourgogne i det prisleje, der ligger nede under min smertegrænse på ca 200, men jeg mener jeg engang smagte noget Mercurey, hvor der var noget mere frugt og umiddelbar charme, dog stadig med strukturen. Nærmest som en del spätburgunder, uden det røgede islæt.
https://kortlink.dk/sudv
Har ikke smagt vinen, du linker til, men det virker som et ret fint køb. Den skal dog formentlig drikkes snart - eller alternativt gemmes 4-5 år yderligere.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Prøv at tjekke Domaine Felettig i chambolle fra samme forhandler - de laver vin i flere prisklasser og har læst gode ting om dem.
Jeg kan købe en enkelt flaske fra den lokale til en rimelig fordelagtig pris. Dog kun een. Nogle af dem har de til lidt for opskruede priser, så selv efter en fin rabat, synes jeg ikke, der er specielt god value.

Jeg har umiddelbart kogt det ned til følgende:
Nicolas Potel, Gevrey-Chambertin, formodentlig 2010.
Chateau Teyssier, Grand Cru, 2013
Chateau Germand Marbuzet, Saint-Estephe, 2010
Against the Wind, World´s End, formodentlig 2009

Hvis nogle af jer tilfældigvis har smagt nogle af ovenstående (- el. de øvrige fra udvalget, der ikke er farligt stort) vil jeg sætte pris på en kommentar eller to.

Alle vinene:
http://www.smagfoerst.dk/?pageid=92
Har smagt Potel (2005) og Teyssier (2009). Begge ganske gode, men til de priser ville jeg gp langt uden om. Max 250 for Potel og max 200 kr for Teyssier.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Tak for svar, I.B. Det er sjovt nok præcis de priser, du nævner, man kan få een enkelt flaske til.
Apropos Tyskland. Teyssier kan du få fra 115 kr i Tyskland, så 320 kr. (395 kr. før mængderabat) er måske lige i overkanten.
http://www.aux-fins-gourmets.de/chateau-teyssier-2013.html
og
https://www.hispavinus.de/de/vinos/tinto/detalle_vino.html?id_vino=tycht13
Det er noget mere attraktive priser end på danske webshops.

Man skal vel selv stå for betaling af punktafgift, hvis man køber vin på en tysk webshop?
Min nyeste kilde til god tysk Spätburgunder mm

https://hvin.dk

Har smagt lidt forskelligt rød i sortimentet alt har været godt især til de priser.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
moderator
@IB

Ja, det ser umiddelbart sådan ud. Er det en helt skæv opfattelse, at man generelt får en del charmerende frugt i Mercurey i det prisleje?

@Sev

Nej, det er ikke gale priser. Hvis ikke jeg køber Mercurey kunne det måske være en mulighed.
https://kortlink.dk/sudv
Annonce