Snak

Mere indhold efter annoncen
Tag min hånd, så kan vi følges ad. Ud i det rum, hvor ingen fordomme er.

Jeg fatter heller ikke helt de ratings, og et eller andet sted, er de selvfølgelig også ligegyldige. Giver Parker f.eks. nogensinde under 70? Hvis ikke, kunne skalaen jo ligeså godt hedde 0-30. Eller noget andet, der markerer den reelle skala. Alligevel synes jeg de fungerer meget godt, for en nybegynder som mig. Hells, jeg tror aldrig jeg kommer til at smide ligeså meget i det, som f.eks. Seifert, og derfor er det også godt nok for mig, at det mere eller mindre er eksperter, der vælger for mig. Så skal jeg bare lære, hvilke eksperter jeg deler smag med.
moderator
"ells, jeg tror aldrig jeg kommer til at smide ligeså meget i det, som f.eks. Seifert, "

Ohh really? :D

Vi kan tage ud og få noget god vin på Le Sommelier, Umami e.lign hvis du har lyst en af dagene. Får halv pris på vinen, og vi kan rådføre os med deres chefsommelier som har vundet diverse mesterskaber, for jeg ved nemlig heller ikke en skid.
Dette er en signatur.
Ikke dermed sagt, at jeg ikke er interesseret i at lære noget. For det er jeg.

God idé med Le Sommelier. Jeg er klar.
"Var en tur i portvinens vugge omkring Douro floden i går. Utroligt flot vinområde med meget stejle marker, flotte Quintaer og selvfølgelig god vin.

Området omkring Pinhao er dejligt og køreturen dertil fra Régua er fantastisk, hvor også et besøg på Rui Paula DOC restauranten i Folgosa er utrolig dejlig"

Var her til aften ude at spise med en fransk vinmager, som laver vin i Toro. Han nævnte Douro som et af hans drømmesteder at lave vin, men det var umuligt at få adgang til de gode steder. Han tænkte KUN på terroir, snakkede ikke om andet.

Damn jeg har ondt i hovedet idag. Når man har drukket vin hele dagen og så slutter aftenen med et par bajere pilsnere og GT´s.

Angående Parker:

Robert Parker´s rating system employs a 50-100 point quality scale (Parker Points®). It is my belief that the various twenty (20) point rating systems do not provide enough flexibility and often result in compressed and inflated wine ratings. The Wine Advocate takes a hard, very critical look at wine, since I would prefer to underestimate the wine´s quality than to overestimate it. The numerical ratings are utilized only to enhance and complement the thorough tasting notes, which are my primary means of communicating my judgments to you.

96-100:
An extraordinary wine of profound and complex character displaying all the attributes expected of a classic wine of its variety. Wines of this caliber are worth a special effort to find, purchase, and consume.


90 - 95:
An outstanding wine of exceptional complexity and character. In short, these are terrific wines.


80 - 89:
A barely above average to very good wine displaying various degrees of finesse and flavor as well as character with no noticeable flaws.


70 - 79:
An average wine with little distinction except that it is a soundly made. In essence, a straightforward, innocuous wine.


60 - 69:
A below average wine containing noticeable deficiencies, such as excessive acidity and/or tannin, an absence of flavor, or possibly dirty aromas or flavors.


50 - 59:
A wine deemed to be unacceptable.




Scores in parentheses indicate that the wine was tasted from barrel.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Har købt et par flasker vin i dag:

2005 Shaw & Smith, Chardonnay M3 (South Australia, Adelaide Hills)
2008 Leyda, Pinot Noir, Single Vineyard Las Brisas (Aconcagua, Casablanca Valley, Leyda Valley)

Sidstnævnte er i glasset. Det er ok oversøisk Pinot til en hundredekrone, men jeg er sgu ved at være træt af vintypen. "Ak ja, det er jo ikke Bourgogne", tænker jeg efter hver tår :-(

Ved at smage oversøisk Pinot bliver man måske nok bevidst om, at druen kan producere god vin mange steder, men man bliver lige så bevidst om det helt unikke udtryk, som druen frembringer i Bourgogne.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
@seifert

Det er også ganske imponerende, men der er jo kæmpe forskel på de gode og dårlige steder, som jeg er sikker på du ved. Dog er feks Ferreiras marker altså et imponerende syn.
Nu er jeg bestemt ikke velbesøgt i deiverse vindistrikter i Europa og andre dejlige steder. (Tror faktisk Douro, Hunter Valley, Toscana og Piedmont dækker det meget godt), men det er mit indtryk at Douro er noget helt for sig selv.
I.B

Hvor har du købt Shaw & Smith ? Den er meget "puligny" i stilen. 2004´eren er fantastisk lige i øjeblikket.

Drikker Van Volxem i aften. Smager fucking godt...
Forsøger mig med i aften med "Yering by Laudrup", Chardonnay´en, og holder Seifert ansvarlig for en evt. skuffelse.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Bisgaard-vin i Støvring

Gav 228kr.

Van Volxem har jeg endnu til gode at prøve. Men næste smagning i vinklubben omhandler Tysk Riesling, så måske dér? Nu drikker jeg 2005 Mischief & Mayhem, Clos du Vougeot. Det er afgjort bedre end chileneren fra tidligere på aftenen, men om det er 4x så godt (jf. prisforskellen) ved jeg sgu ikke rigtig...

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce