Snak

Mere indhold efter annoncen
Ok

Van Volxem kan du få næsten gratis hos mig..
Jeg vil lige høre jer tre (I.B., Seifert og Razz), om I kan gennemskue om der er noget at hente i de tilbud, Føtex kører i de næste par uger. Jeg har kun kigget på deres lidt større tilbud, i håb om at det er der, et evt., godt køb ligger.

Marchesi de Frescobaldi - Castello di Pomino Rosso, 2006 (2 for kr. 199,-)
Brunello di Montalcino, 2004 (2 for kr. 199,-)
Bertani Villa Novare Ripasso (classico superiore), 2007 (2 for kr. 199,-)
Gualto Camigliano Brunello, 2003 (2 for kr. 399,-)
Porro Barolo, 2005 (2 for kr. 399,-)
Chateau Marquis Alesme Becker Margaux (3. cru), 2006 (2 for kr. 349,-)
Chateau Contemerle Haut-Medoc (5eme cru), 2006 (2 for kr. 349,-)
Chateau Croizet Bages Pauillac, 2006 (2 for kr. 299,-)
Chateau Camensac Haut-Medoc, 2006 (2 for kr. 299,-)
2003 Camigliano, "Gualto" Brunello´en vil klart være mit bud. Bertanis 2007 "Villa Novare" Ripasso er sikkert ok til prisen. Resten virker ikke specielt interessant. Dog kunne Margaux´en være skæg at prøve, men den lever næppe op til sin 3. Cru status.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
moderator
http://www.restaurantumami.dk/index.htm

Jeg skal spise her i dag, hvad mener i om vinen? Er der noget man bør unde sig selv?
Dette er en signatur.
Matias

Bertanis vine skal være helt skørt gamle før de smager godt, også en lille ripasso.

Sir_C
Jeg formoder du drak en masse sake, de har over 100 forskellige og det er virkelig en fascinerende verden.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Ser lige at Umami har Neudorf Pinot Noir "Home Vineyard" 2006 på kortet til 695 kr, en meget MEGET god grund til at spise der.
Matias

Nu har vi jo flere gange advaret dig - som novice - mod Bourgogne - og i særdeleshed rød Bourgogne. Jeg tør dog godt anbefale dig 2005 Caves des Hautes-Cotes, Hautes-Cotes-de-Beaune "La Perrière". Dels fordi den er billig (75kr/stk), dels fordi den er rigtig fin til prisen.

Der er - groft sagt -2 slags billig Bourgogne-vin:

1) Den vin, der kommer fra det flade land, øst for de berømte skråninger.
2) Den vin, der kommer fra "højlandet" over de berømte skråninger.

Hautes-Cotes vinen hører til kategori 2. På grund af det køligere klima øverst på skråningerne, kan vinen herfra være noget tyndt, umoden sprøjt i små/kolde årgange. I varmere årgange (f.eks. 2003, 2005) er disse vine tilgengæld ofte nogle af de bedste køb i Bourgogne.

Det er en perfekt vin serveret ved 16 grader til en frokostret som rørt tatar med håndskårne fritter og en grøn salat.

Vinen kan du købe hos EP-vin i løkken (ring på 98996540/60436540)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mange tak, IB. Det er sgu stort af dig, at give mig det ene input efter det andet.

Hvad er Bourgognernes særpræg? Jeg har ikke fået prøvet Les Deux Albion endnu, men de andre franske jeg har fået smagt, har været ret tørre - Numaen endda lidt bitter (det kan godt være, det bare er mig, men det er fandeme ikke ligeså let at drikke, som en chilener som Terrunyo).

Jeg er meget opsat på at prøve mig frem, og gerne så forskellige vine (druer, områder, producenter) som muligt, men det er stadig en jungle (her, 3-4 mdr. efter interessen for alvor fik fat), så det kunne være ok med et par ord om, hvad man kan forvente sig.

Har taget hul på en Quatro 2008 fra Montgras (en god fodboldtrøst). Det er vist lidt af en blandingsvin, for der er alt ligefra cabernet sauvignon og malbec til carmenere og syrah i. Den smager ok. Faktisk en god begyndervin, vil jeg tro. Dermed måske også en anelse for kedelig, for kendere. Den minder mig om en anden chilener, nemlig Quara Valle de Cafayete, 2005, som dog er noget mere kraftig.
moderator
Seifert, meget Sake blev det ikke til faktisk. Fik en saketini, og noget japansk whiskey, ellers stod den på Puligny Montrachet 1. Cru, Domaine Carillon og en rødvin jeg har glemt navnet på. Den var ellers fin.

Bagefter stod den på guldtuborg, bodega og til sidst natcafeen, hvor jeg var lidt af en stjerne.
Dette er en signatur.
Var du klædt ud som en alf?
Annonce