"Det er stort set umuligt i dag at opdrive et godt glas hvid bordeaux herhjemme. En situation, som jeg ikke skal lægge skjul på, at jeg begræder, for den hvide bordeaux kan noget, som de ligeledes sauvignon blanc-dominerede vine fra Loire ikke kan.
I Bordeaux iblandes sauvignon’en oftest et ordentligt skud semillon, som giver mere krop og fedme og lægger en dæmper på sauvignonens til tider hysterisk aromatiske profil. Hvor sauvignon i områder som Loire og New Zealand ofte giver sig udslag i aromaer af hyldeblomst, græs og svedig armhule, er vi i Bordeaux oftest ovre i kattetis"
- Fra JPs "Ugens vin". Kan godt være det bare er mig, men umiddelbart tror jeg ikke, jeg ville begræde den manglende kattetis i mit glas. Ok, hvis alternativet nødvendigvis er svedig armhule, så er det jo ikke fordi det er meget bedre, men alligevel, kattetis!?
I Bordeaux iblandes sauvignon’en oftest et ordentligt skud semillon, som giver mere krop og fedme og lægger en dæmper på sauvignonens til tider hysterisk aromatiske profil. Hvor sauvignon i områder som Loire og New Zealand ofte giver sig udslag i aromaer af hyldeblomst, græs og svedig armhule, er vi i Bordeaux oftest ovre i kattetis"
- Fra JPs "Ugens vin". Kan godt være det bare er mig, men umiddelbart tror jeg ikke, jeg ville begræde den manglende kattetis i mit glas. Ok, hvis alternativet nødvendigvis er svedig armhule, så er det jo ikke fordi det er meget bedre, men alligevel, kattetis!?