Snak

Mere indhold efter annoncen
Du har min mail
Blev lidt inspireret af Matias´ interesse for Beaujolais - om måske også af det halvsommerlige vejr - til at åbne for en 2006 Chateau de Beauregard, Fleurie "Colonies de Rochegrès". Meget lækker og atypisk "seriøs" med 9 mdr på barrique.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg takker I.B.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Ja tak

thepinklizard@gmail.com
http://www.facebook.com/Contenestor
Der er sgu noget galt når man sidder alene hjemme en fredag aften for at arbejde, men så kan man jo åbne en god flaske vin som ledsager:

Zind-Humbrecht Pinot Gris Clos Windsbuhl 1995

Der er efterhånden flere og flere der ikke mener at Zind-Humbrecht levere varen, det må jeg sige at de stadig gjorde i 1995!

Sindsyg flot gylden farve, næsen er aromtisk prikkende næsten som en champagne. På tungen er vinen intens, men har samtidig letheden som kun de største vine.

Den er formentlig for sød som selskab til den vitello tonnato jeg skal have om 1 times tid når kødet er kølet af, men så må jeg jo finde noget andet til det...
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg har mulighed for at erhverve mig Peter Sissecks Quinta Sardonia Q2 2007 til en umiddelbart favorabel pris - JEg er vild med hans Flor de Pingus, men er der nogen der har erfaringer med Q2´eren?
http://gastromand.dk
Dagligvarebutikvinkøberen slår til igen. I dag med en Domaine la Soumade Rasteau, Cuvee Prestige fra 2006. Sat ned til kr. 99,- Dum er man når man ikke gør sit hjemmearbejde godt nok, og først efter købet har fundet ud af, at den er lavet på bl.a. merlot, som jeg ellers synes har det med at være for bitter. Nå, nu må den på køl. Den står på en chianti i aften, der har fået gode anmeldelser hos Gambero Rosso :-)
Det kan vel ikke passe, at der er Merlot i en Rasteau???
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg aner ikke, om du er ironisk eller ej. Så meget kender jeg ikke til emnet vin. Eller dig for den sags skyld :-) Jeg slog den op og var og er lidt i tvivl, om det er i selve vinen der er Merlot i, eller om det er udvikleren/manden/producenten, der leget lidt med stadset.
Er ikke ironisk. Soumade laver ganske vist en Vin de Pays på 100% Merlot, men i Rasteau (og alle andre Rhone-appellationer) er denne druesort ikke tilladt. Fandt denne beskrivelse af Soumade´s Rasteau Cuvée Prestige:

"Prestige er lavet på
på 70% Grenache, 10% Syrah, 10% Mouvedre og 10% andre
druetyper."
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce