Snak

Mere indhold efter annoncen
Drikker her til aften 2006 Bibi Graetz, Grilli Del Testamatta, Toscana IGT.

Lillebror (til Testamassa som scorer 98WS i 2006) gør det også godt. Primært en Sangiovese-vin suppleret med lidt Canaiolo og Colorino. Rigtig god balance mellem indsmigrende røde frugter og lidt eg på venligsiden modsvaret af et markant syrligt bid samt en tilpas tør tanninfinish. Bedre end langt de fleste Chianti Classico produkter.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
SNIFIS

Vi starter med Barolo 1990 og så er det blandet Barbaresco og Barolo frem til 2006.

Her til aften serverede jeg Gruner Veltliner til en omgang thai-frikadeller plus det løse. Federspiel 2009 fra F.X Pichler og Achleiten 2008 fra Prager. Sublime vine... dog led Pichler lidt under lige at være tappet og derfor manglede syre.

Til dessert fik vi de 3 enkeltmarksvine fra Agrapart & Fils. Alle i 2004. Venus kom ud som klar vinder.

Nu drikker jeg resten af Prager...
moderator
Jeg drak også en Gruner Veltliner til thai-deller og lidt andet blandet thai-mad fornylig. Det fungerer godt synes jeg, hvis man altså skal have vin til den slags.
Dette er en signatur.
Skulle lige have et hurtigt glas her mens jeg gjorde mig klar til at tage videre i byen.

Yering Station Shiraz/Viognier Single Vineyard "Carr C Block" 2006

For jävla hvor smager det godt. Fed næse af røg og råt kød plus et godt skud nye franske fade. Smagen er smooooth og tigger bara om at blive drukket....

Jeg bliver lidt forsinket nu...
Sjovt - drikker netop nu deres pinot noir 2007, som heldigvis ikke peger for meget over mod kongen af danmark.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Hvor har du købt den ?

Deres alm. Pinot Noir i 2005 har snydt virkelig mange for at være Bourgogne.

Er glad for alle deres vine undtaget Chardonnay. De laver fantastisk rosé på ren Pinot Noir.

Drak Guigal Ampuis 2003 i Tivoli igår aftes. Den skuffede, virkede tyndbenet...underligt i den årgang.
Er et par dage i Viborg og fandt den i en fin lille vinhandel ved Domkirken.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
"Er glad for alle deres vine undtaget Chardonnay"

Så er der da én Laudrup-vin, du ikke er vild med. Betryggende.

Har smagt Yering Station Pinot Noir samt Little Yering PN. Begge drikkevenlige, pænt afbalancerede, men lidt kedelige og anonyme efter min smag.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way

"Deres alm. Pinot Noir i 2005 har snydt virkelig mange for at være Bourgogne."


Det er en af dem man ikke siger højt i Dansk Bourgogneselskab
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
"Er et par dage i Viborg og fandt den i en fin lille vinhandel ved Domkirken."

Dahls vine har faktisk efterhånden et særdeles solidt udvalg. Og så er det jo også familien bag advokatfirmaet Dahl. Det må virkelig være et sted for Razz.
http://www.youtube.com/watch?v=IHD9F1QlpB8
Annonce