Snak

Mere indhold efter annoncen
Fantastisk, så slipper jeg for at smide penge efter et produkt, jeg for bare et halvt år siden, sagtens kunne have fundet på at købe.

Jeg snupper et par flasker af den i Shiraz der... men jeg vil også have et par hvide. Hvor finder jeg - gerne i en butik (supermarked ell. special) i København (i dag) - dem I anbefaler (dem fra Galicien)?
Og I slipper ikke helt for det med Chablis´er... har I nogen i tankerne, der til en overkommelig pris (under 200 kroner) kan anbefales?
I øvrigt er jeg skide sur på Irma. De har fucked op to uger i træk nu. Jeg læser jo vinanmeldelserne i aviserne, når jeg falder over dem. Og først var der en pinot noir der skulle være rigtig god, og senest en der hedder Vacqueyras Domaine Sanagra, 2005. Den første var udsolgt i alle butikker, da de kun havde ca. 200 flasker fordelt på samtlige filialer, og den anden har de - efter den fik en god anmeldelse - fjernet tilbuddet på.
Matias, du må have fat i naboen og dele en kasse af denne:
http://www.philipsonwine…ku=22271108

De hvide fra Galicien køber du af mig.
Hader Philipsons 12-stk-crap. Bare ikke suitable for folk, der ikke befinder sig i vinglade omgangskredse. Min nabo kan i øvrigt ikke tale dansk, og en lille og genert japansk pige. Ville nok chokere hende lidt, om jeg pludselig stod med seks hvidvine, jeg mente hun skulle betale for.

Hvor befinder du dig? Er du i en butik, oder?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det lyder nu som et godt tilbud fra Phillipson. SAlternativt kunne du prøve Domaine Pinson Frères fra Vigneron. 2005 Chablis, 1´er Cru Mont de Milieu koster 145kr/stk. Topvinen er et godt køb: 2005 Chablis, Grand Cru "Les Clos" (=den bedste mark af alle Grand Crus) til 249kr/stk.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Efter en kold aften på Kløvermarken trænger man til et godt glas her til slutningen på aftenens kamp.

Yarra Yering Underhill Shiraz 2001 (13 %)
Smoooooth, andet er der ikke at sige her. Australsk shiraz med meget høj bællefaktor. Perfekt balance, men måske den næsten er for nem at drikke ?
Havde jeg haft mad til, så havde jeg nok manglet lidt tørstof i vinen.
Fadet er efter 8 år i flasken flot integreret i vinen. God syre til et fortsat liv.

Drik den i store slurke hvis i skulle komme forbi...
A propos hvidvine fra det nordvestlige Spanien, vil jeg gerne anbefale Bodegas Rafael Palacios. Der er to Godello-vine: Louro do Bolo (til ca. 100kr) samt As Sortes (til ca. 200kr).
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Sidder med omtalte 2006 Tintara, Shiraz, Horseshoe Row (South Australia) i glasset. Fin nok, men desværre mere anonym metervare, end jeg havde håbet på. Men til 50kr er det ok vin.

PS - efter et elendigt resultat i blindsmagning af 2x Shiraz samt 2x Cabernet (alt oversøisk, konen gav mig baghjul), har jeg fundet et par franske versioner af de to druesorter frem:

2004 St-Joseph, Guigal "Lieu-Dit"
2007 Chateau Leoville Poyferré, St-Julien

Førstnævte er virkelig lækker og et godt køb. Sidstnænvte god også, men tydeligvis ikke fra en superårgang.

Om lidt står den på rosastegt dårdyrfilet samt braiseret/glaseret dådyrskank med fløde-løgpuré, hindbærglace, smørstegte perleløg, råsyltet rabarber og frisk merian. Rabarbersuppe med fløde og mandelflager bagefter (2006 Dr. F. Weins-Prüm, Erdener Prälat, Riesling Auslese).
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Hej kendere. Jeg er kommet i besiddelse af 6 flasker hver af følgende to franske vine. Duer de, eller er det noget skrammel ? En Rhone og en Bourgogne.

2004 Saint Joseph Vignes de L´Hospice Guigal

2008 Santenay 1er Cru "La Comme"

Skal de ligge, drikkes nu? Er det respektable gaver evt. Pft.
See it's a positive force which guides my course It ain't Little Bo Peep, who's sheep Little lost It's the Tribe, the God Tribe of Shabazz First on the planet Earth, but definite to be the last
Annonce