Snak

Mere indhold efter annoncen
Har lige bestil lidt blandet vin fra Vigneron og Atomwine:

2005 Domaine Bruno Clair, Marsannay "Les Longeroies"
2007 Herman Story, Syrah "Larner Vineyard" (Santa Rita Hills)
2007 Quinta do Vale Dona Maria (Douro)
2007 Sottimano, Barbera d´Alba "Pairolero"
2007 Müller-Catoir, Muskateller Trocken "Haardt" (Pfalz)
2007 La Ferme du Mont, Cotes du Rhone "Le Ponnant"
2008 Quinta do Vallado, Branco (Douro)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Le ORGANIC WINE LIVE TOUR 2010

Fredag den 11. juni har Rosforth & Rosforth vinbønder i København og det skal
fejres. Vi tilbyder hermed en enestående chance for at deltage i en unik bustur.
Vi skal besøge op til 8 forskellige restauranter fra klokken 17-01. Konceptet går
ud på at sidde ned i bussen og stå op udenfor restauranterne. Ved hvert sted vil
mindst 2 vinbønder tegne og fortælle om deres vine, som vi smager på mens vi
får fingerspise eller lignende. Prisen er 950 kroner per person.
Vi mødes senest klokken 17 ude foran noma (no. 1 i verden ligger i København!
Respekt). Vi kører i bussen til Restaurationen (kl. 18), hvor Bo og Lisbeth
breder deres varme vinger omkring os. Vi spadserer til Orangeriet (kl. 19), i den
underskjønne Kongens Have. I bussen til Østerbro. Først til kødorgiet af
ypperligste kvalitet: Gourmandiet (kl. 20) og dernæst til David Fischer (kl. 21),
der kan rulle pasta som en kogekone fra Roma. Turen fortsætter til
Frederiksberg. Jacob Mielcke og Hurtigkarl Jan (kl. 22), vil trylle med en
hummerklo og hypnotisere med en påfuglefjer. LêLê (kl. 23) er total street med
french touch. Og Fiskebaren (kl. 24) spørger til sidst; ”-skal jeg åbne din østers?”

Følgende 17 vaskeægte vinbønder deltager:
Stella di Campalto, Montalcino (I), Château de Passavant, Anjou (F), Mark Angéli,
Anjou (F), Guy Bossard, Muscadet (F), Eric Bordelet, Normandie (F), Joan Ramon
Escoda, Conca de Barbera (E), Stéphane Tissot, Arbois (F), Céfalicchio, Puglia (I),
Pácina, Chianti (I), Marc Tempé, Alsace (F), Damien Laureau, Savennieres (F),
Bruno Rouchard, Anjou (F), Casa de Mouraz, Douro (P), Vittorio Bera, Asti (I), La
Bussattina, Toscana (I), Château Tour-Grise, Saumur (F), Emmanuel Giboulot,
Beaune (F)
Lyder vildt. Nogen gange kunne jeg godt tænke mig at bo i Kbh :-)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg skal med sammen med en kammerat. Vi skal fandme være stive :-)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det lyder særdeles fornuftigt må man sige.
Dejligt meget fra Loire
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Så har jeg lige fået en kasse af DOW 2007 hjem

http://www.thewinecompan…brdouro.php

Den overlever formentlig mig.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Ja, det kommer vel an på hvor næring du er med dem :-) I forholdet rating/pris må man sige, at du har gjort en god handel.

Jeg bruger selv ratings meget, men er selvfølgelig langt fra altid enig i bedømmelserne. På det sidste - f.eks. med Wine Advocates Rhone-ratings samt Wine Spectators Italien-ratings - har jeg fået en fornemmelse af, at der er gået inflation i skidtet. Skimmer man listen over "Perfect Scores" (jf. link) er op i mod halvdelen af disse uddelt til vine fra 2000 og frem. Om det så er et udtryk for inflation i ratings, bedre vine eller begge dele, må vi vel smage os frem til - hvis vi har råd :-)

http://90pluswines.com/p…rfectScores



Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Razz

Drik en Dow 2007 til en peberbøf i selskab med gutterne. Husk at dekantere i 12 timer.

I aften risotto med grønne asparges og rejer. Dertil:
Neudorf Chardonnay Moutere 2008
Skal gemmes 5 år, men jeg plejer altid lige et pelse 2-3 flasker ved frigivelse.

“It’s a bold statement to say Neudorf makes New Zealand’s best Chardonnays but I’ve seen them perform with distinction in blind tastings against good vintages of Bâtard-Montrachet from top producers.” Bob Campbell MW

Annonce