Snak

Mere indhold efter annoncen
Vi har en del "aktiviteter" på programmet, så målet var et solidt måltid, uden at det går for meget ud over konsistensen. Drikkevarerne må gerne gerne fylde lidt, uden at det bliver for tungt eller dominerende.

Målet er med andre ord, hvad man ville forbinde med et herremåltid.
Bosse, nap Estate Syrah (200 kr)

http://kkwine.dk/Harrison-Clarke

Sent besøg på Le Sommelier igår.

Ved at blive en tradition, men vi lagde ud med Bollinger Rosé. Det er fantastisk bælle champagne.
Gembrook Hill Sauvignon Blanc 2006 som opvarmning inden forretten kom:
Silex 2002 på Magnum. Vanvittig ung og stadig heftigt påvirket af fad. Psyko vin.

Pause:
Mt. Mary Pinot Noir 2004
Ikke tosset

Hovedret: Kistler Russian River Pinot Noir 2008
Mine medspisere mente at den havde syrah karakter og jeg kan godt følge dem, men det var stadig tæske lækker vin. Gem gerne lige et par år.

Herefter fik vi en Hermitage 2007 som ikke husker navnet på, men den var fandme dårlig.
Den har været høj, nu der er en vin du ikke husker navnet på?
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Åbnede i aftes en 2008 Balurte, Verdejo (Rueda) og senere 2007 Carpineta Fontalpino, Do Ut Des (Toscana IGT).

Verdejo-druen giver i Rueda vine, der minder en hel del om Sauvignon Blanc fra Loire-dalen. Et rigtigt forfriskende sommerglas til terrassen, lette fiskeretter eller ditto salater. Koster ca. 60kr ved SMV.

Supertoscaneren (35% Sangiovese, 35% Merlot, 30% Cabernet Sauvignon) havde jeg pænt store forventninger til efter 3 glas i Gambero Rosso samt topkarakter i Søren Franks store supertoscaner-test (hvor mange af genrens største vine var repræsenteret). Veras Vine sælger den i maj måned til 200/stk (normalpris: 299kr). Forventningerne blev ikke helt indfriet, men det skyldes nok delvist, at vinen pga tidsnød blev serveret ved stuetemperatur. Lækker frugt og struktur, men havde håbet på lidt større kompleksitet. Drikker resten i aften ved 16-17 grader, så må vi se...

http://www.verasvine.dk/…11_2009.pdf

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
2007 Müller-Catoir, Muskateller "Haardt" (Pfalz)

Knastør og helt ufattelig syreniveau for en Muscat-vin! Lettere parfumeret, men først og fremmest let, forfriskende og ælle-bælle-mig-nedskylle-agtig.

http://www.atomwine.dk/p…roduct=7896
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg har lyst til at prøve spanske vine... nogen der kan anbefales?
Mens du venter på Seifert/Laudrup vil jeg lige smide en anbefaling af 2 hvide og en rød:

Bodegas Rafael Palacios, Louro do Bolo, Valdeorras (SMV 110kr)
Bodegas Rafael Palacios, As Sortes, Valdeorras (SMV 210kr)

Descendientes de José Palacios, Pétalos, Bierzo (HJ Hansen 130kr)

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Igår på Østergade 1 i Randers, faktisk ikke en tosset restaurant. God reel mad der smagte af det der lå på tallerkenen. 7 retter hvor Sommerbuk i 4 anretninger var fantastisk i selskab med Chianti Riserva 2004 fra Colognole.

Da vi i nat ankom til Sallingsund Færgekro for at overnatte, da blev vi inviteret ned i vinkælderen... hvor vi så fik serveret en kold hof. Dejligt :-)

Har lige været i Nr. Vorupøre for at hente frisk fisk og lidt "affald" som vi nu koger fiskefond på. Drikker Rudolf Fürst Weiser Burgunder Centgrafenberg 2007. Lidt rigeligt med fad, men det skal nok blive integreret senere.

Skal bl.a. grille lamme og fårekød fra Thylam senere, bliver nok til bl.a. Barolo og tempranillo.
Drikker 2007 Sottimano, Barbera d´Alba "Pairolero". Jeg drikker Barbera som Beaujolais - dvs. lettere afkølet og i store slurke. Den her skuffer bestemt ikke - alligevel er jeg på vippen mht om der skal bestilles flere eller ej.

En lille anbefaling til Barbeque-fans: prøv Red Frontier fra Fess Parker (HJ Hansen). Den koster lige nu kun 69kr og har høj, høj bællefaktor -og samtidig noget karakter, som man vil lede forgæves efter i diverse supermarkeder. Serveres ved ca 16 grader.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce