Snak

Mere indhold efter annoncen
"Jeg drikker Barbera som Beaujolais - dvs. lettere afkølet og i store slurke"

Det kommer vel an på hvilken stil barbera det er. Moderne som har fået barique skal vel ikke være så kølig.

I aften:
Il Palagio Chianti Classico 2007.
Har fået 3 glas i Gambero Rosso og købt for 99 kr hos Rotunden i Hellerup.
Klassisk Chianti i en årgang der bare har givet mange vine en perfekt balance. Genial madvin, men ingen tvivl om at dne først rigtig folder sig ud om 8-10 år.
"Det kommer vel an på hvilken stil barbera det er. Moderne som har fået barique skal vel ikke være så kølig."

Det har du - i alt fald delvist - ret i. Det kommer meget an på hvor voldsomme tanniner barriquen har overført til vinen. Voldsomme tanniner og kølig servering er bestemt en dårlig idé.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Seifert, de hvidvine fra Galicien der... var det noget du ville af med, eller hvad? Og jeg har lige set at I har en hvid på tilbud i Føtex. Er den noget værd?
Jeg synes den er ok. Vinavisen gav 5/5 i mandags og skrev:
"En elegant og frisk hvidvin med citrus og grønne blade i duften og en bred og liflig smag med noter af lime. Det er den perfekte fiskevin. Og så har den skruelåg."

Skriv på hsmidt @gmail.com hvis vi skal handle hvid fra Galicien.

Jeg har en på menuen i aften på Jægersborggade.
Jeg kan såmænd sagtens se det smarte i skruelåg, men jeg synes charmen ved at trække proppen op, er en del af det at drikke vin. I´m funny like that.

Har sendt dig en e-mail.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Kommer du derud Matias? Så kan du lige mødes med Saksen, Bomber og undertegnede. Kom ud og få en grillpølse og noget væske fra Seiferts gemmer.
Dette er en signatur.
I dag? Kan ikke, selvom jeg tror det bliver en fest.
Er det den Yerring til pøblen I taler om?
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
moderator
Jeg ved ikke hvad Seifert serverer. Matias ikke engang en hurtig omgang grill kl 19?
Dette er en signatur.
Nej, det er super ulækkert. Jeg skal sidde og overvåge en opdatering i aften, og er formentlig ikke færdig før ved 21-22-tiden.
Annonce