Snak

Mere indhold efter annoncen
Tak for vurderingen Seifert.
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Fik en virkelig lækker frokostvin i dag (på Bryghuset Vendia) til en rørt tatar med hjemmeskårne frites og salat: 2006 Bouchard et Fils, Hautes-Cotes-de-Nuits. Let, men med en charmerende renhed i frugten og krydret med lidt terroirpræg.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Du drikker som en svamp....

Inspireret af Razz så synes jeg at det var på tide at få smagt den nye årgang af Neudorf Sauvignon Blanc 2009 her til aften.

Præcis, aromatisk og læskende. Mums
"Du drikker som en svamp...."

Nu deler jeg som hovedregel med andre, men det er indrømmet ikke hver uge, jeg klarer at holde mig under de famøse 21 ugentlige genstande. Heldigvis.

PS - den her er næsten 1/2 pris af prisen hos theis (92, David Schildknecht/WA)

http://www.grape-vine.dk…20Fils.html
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
IB, ang. den nyhedsmail R&W har sendt ud i dag, hvilke vil du (hvis du kan) anbefale?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Matias - har ikke fået/set nyhedsbrevet

Hvilke vine er der tale om?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Overvejer i dagens anledning at åbne en sangiovese 2001 fra Sono Montenidoli.

Kan man tillade sig at lukrere på eksperternes vurdering, om det er en god idé at smage den nu, eller får jeg det store ud af at vente?

EDIT

Den kan vist roligt ligge lidt endnu.

Så ryger jeg på en bordeaux i stedet - Bois Pertuis 2005, som jeg har hørt så meget godt om.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Faktisk er de eneste to fra R&W jeg kunne være interesseret i, følgende:
Nobile di Montepulciano, 2004
Château des Erles, 2003

Jeg har fået en Domaine la Soumade rasteau cuvee prestige i dag, og den kunne jeg godt lide. Kan I anbefale nogen i samme boldgade, men som I synes er bedre?
Var en tur på Il Senso her til aften..

Fik bl.a. Sagrantino di Montefalco ”Taccalite”2005, Tiburzi.
- Virkelig lækker vin, og som tjeneren fortalte en fremstormende producent..

Brunello di Montalcino 2003, Il Marroneto

- Rigtig klassisk Brunello som sad lige i skabet.. Elegant..
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Matias

Jeg ville ikke give 230kr for den Fitou. Vino Nobile´n er fra en god årgang, men producenten kender jeg ikke. Den bedste Nobile-producent er nok Poliziano, og såvel deres almindelige Nobile som flagskibet "Asinone" vil være et mere sikkert valg:

http://supervin.dk/Shop/…02312018010
http://supervin.dk/Shop/…02312972008

Et rigtigt, rigtigt godt tilbud er den her

http://www.vinhulen.dk/v…asp?id=3985

...som verasvine.dk iflg. deres nyhedsbrev har på tilbud til 74,50kr for 2005. Jeg smagte den i butikken for et par dage siden - en maskulin Merlot med masser af mørk frugt, tanninstrukur og vanillecharme.

Mht til vine fra det sydlige Rhone, så prøv at handle i Nordicwineshop, hvor man ikke længere skal være medlem/betale kontingent for at handle. Gå efter vine fra producenterne Domaine De La Mordoree, Domaine Grand Veneur/Alain Chaume, Domaine de la Janasse samt Domaine La Fourmone. Cotes du Rhone-Villages, Vacqueyras og Gigondas er alle i samme stil (=lidt billigere udgaver af Chateuneuf-du-Pape)

Og tilsidst dribler du lige forbi HJ Hansen efter grillvinen Red Frontier fra californiske Fess Parker. På tilbud sommeren over til 69/stk :-)

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce