Snak

Mere indhold efter annoncen
Drak en ordentlig røvfuld champagne igår og igen udmærkede vinene fra Cedric Bouchard sig. http://www.champagne-rosesdejeanne.com/

De er ganske enkelt ekstremt viniøse.
Inflorescene 2006smager ganske enkelt hamrende godt lige nu og den vin jeg har allermest lyst til at drikke 24/7! Den helt nye 2008´er er ekstremt rig på syre og kræver 2-3 år i kælderen.

Les Ursules 2006 er markant mere stram og maskulin end Inflorescene. Men har stadig en perfekt balance og er meget elegant.

La Bolorée 2006 er noget så sjældent som 100 % Pinot Blanc. Fantastisk vin, nærmest som Marc Tempe med bobler... viniøs, viniøs og viniøs!

Haute Lemblee 2006 har en voldsom intensitet og laserskarp syre. Den bliver sublim om 5 år.

Rosé Saignée 2006. Den mest maskuline og powerfulde af Cedrics vine. Meget vellavet vin, men næsten for meget terroir i vinen. Så tør og "kalket" at den næsten skar på tænderne. (ca. 500 flasker er der lavet!)

Overordnet set så skal man prøve disse champagner. Normalt har champgne jo ca. 6 bar i tryk, Cedric arbejder kun med ca. 4,5 bar i tryk for at netop at udtrykke terroir og gøre vinene så viniøse!

Prøv Inflorescene 2006, jeg ved at importøren har flere af dem!
Lidt vovet at korrekse en vinekspert, men er næsten sikker på det blot hedder vinøs og ikke viniøs.
2872015
Det har du ret i.
Boca, man er nødt til at respektere et forsøg på at gøre et gay-udtryk mere gay.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Stritter dyret ligeså meget som gay-antennerne?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Tak, IB. However, jeg synes endnu jeg har et stykke vej til selv at eksperimentere mig frem... sådan, bare ud fra oplysninger om producenterne. Kunne du evt. give nogle konkrete bud på, hvilke Rhone-vine, jeg skal gå efter?
Desværre er mang af de bedste vine udsolgt pt. Men prøv evt.
2006 Domaine Grand Veneur, Cotes du Rhone-Villages "Cahmpauvins" 69,00
2005/2006 Domaine Grand Veneur, Lirac, Clos De Sixte 89,00

Et af de bedste Gigondas køb er Raspail-Ay (www.flassan.dk). 2006 115kr v. 6stk (eller endnu bedre: 2007, hvis de har fået den hjem).
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Sidder med et glas 2005 Caves des Hautes Cotes, Hautes Cotes de Beaune "La Perrière". Et ret godt glas rød Bourgogne - og super til prisen (75kr).

Har lige smidt en 2008 Concha Y Toro, Terrunyo, Sauvignon Blanc "Block 28" i fryseren. Skulle være blandt Chiles bedste Sauvignon Blanc-vine. Jay Miller 91/100. Fik 2 stk på tilbud til 139,- i Kvickly-Extra.

Købte også lige en hvid hos nordicwineshop: 2009 Pazo de Senorans, Albarino (Rias Baixas, Galicia). Jay Miller giver 2009´eren 93/100 og vinen kan lige nu erhverves for 129kr. Denne type vine minder mig rigtig meget om ung tysk riesling i den tørre ende af spektret.

http://www.nordicwineclu…7WLth3CB2BB
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Den nye grill blev inviet igår:

Mens grillen blev klar:
Mailly Champagne Grand Cru "Intemporelle" Rosé 2004
Fantastisk, minder faktisk en del om Krug Rosé, bare mere elegant. Lavet som Saigneé.

Friske franske artiskokker delt i 8 stykker, marineret i lidt olie og så på grillen. Når de er færdige skal de have et godt skud salt og citronsaft inden servering. Fantastisk snack!
Belondrade y Lurton 2007
Drikker rigtig godt lige nu, skal lige have 1 time i karaffel får at smide hvalpefedtet (fad).

Hvide danske asparges blancheret og bagefter vendt på grillen.
Dog Point Sauvignon Blanc 2009
New Zealands bedste sauvignon blanc!

Grillben af thylam.
Vieux Telegraphe Chateauneuf-du-Pape "La Crau" 2001
Er på et godt stadie lige nu, begyndt at udvikle tertiære smagsnuancer, men har stadig en flot ungdommelig kompakt frugt.

Pølser fra Gourmandiet
Fuligni Brunello 1999
Stadig for ung, dog tror jeg aldrig det her bliver rigtig stor brunello. Fuligni er i mine øjne nok en del overvurderet, får for høje ratings rundt omkring. Sad dog lige i skabet til dyrskuepølsen med løvstikke.

Druk:
Chateau de la Grille Chinon 1997
Kedelig flaske, manglede syre og spændstighed. Ned røg den dog..

F.X. Pichler Grüner Veltliner Smaragd Urgestein Terrassen 2008
Utvivlsomt den mindste Grüner af Pichlers smaragd vine, men klasse fornægter sig ikke.
Næsen er pakket med hvide blomster, hyldeblomst, nyslået græs, hvid peber og mango. På tungen har vinen en nærmest vibrerende viskositet, fantastisk sprød og fyldig! En mineralsk smag domineret af mint, sydesalt og citrusfrugt i perfekt struktur. Stor vin.
Annonce