Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
@Seifert

Fair nok. Ikke desto mindre fik jeg da svar på hvad jeg skal gøre med de vine, der ligger i et for mig mere passende prisleje.

700 flasker? Det er da en fin lille slat:)
https://kortlink.dk/sudv
Jeg vil ikke have dine fejlkøb, Seifert. Men hvis du en dag får lyst til at sælge ud af samlingen, skal du bare sige til. Så er vi jo nok et par stykker der kan lokkes til, at give dig lidt ekstra lommepenge.
30kr for en hæderlig koldklima-riesling er slet ikke så tosset:

2008 Concha y Toro, Riesling, Winemakers Lot 14, (Chile, Bio-Bio Valley)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg vil ikke kalde det fejlkøb, men ens smag ændrer sig jo. Hvis man skal generalisere groft, så er det i starten nemmere at forstå mange af de Australske og Spanske vin fordi de har den her "in your face" frugt og intensitet. Med tiden lærer man at sætte pris på de lidt mere elegante, subtile og balancerede vine.

Vil så lige sige at Australien og Spanien selvfølgelig også har elegante, subtile og balancerede vine!

I.B, har godt set et par af de programmer med Thomas. Hvordan synes du han gør det ? Det skulle jo gerne være god reklame for Laudrup.

Fodbold i aften bliver i selskab med en flaske Philippe et Vincent Lecheneaut Morey-Saint-Denis 2005, mange af de små 2005´ere smager rigtig godt lige nu og for at citere Philippe fra Vieaux Taillefer en sen aftentime for en uges tid siden: "Pinot is just pure orgasm". Det var om Richebourg 2002 som vi lige havde taget den første slurk af...

Vildt med en god tør og kølig riesling til 30 kr. Fantastisk.
Jeg solgte 120 flasker Casa Marin idag med avance på -65%. Godt Michael har fundet sig et job :-)
Lyder som en fantastisk tur Seifert og gode billeder..

Sidder ubehjælpelig på en græsk Ø og har så meget lyst til en godt glas vin, men kan udelukkende opsporer lokale flasker.. Nogle der har en anelse om noget der bare er lidt drikkeligt?
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
thomas

Prøv en ung frisk Assyrtiko (hvidvin) fra Santorini (det skulle vel ikke være dén ø, du sidder på?). Gaia (ikke den Gaja) skulle være en pålidelig kilde.

mht til rød: prøv noget på druesorten Xinomavro!

Lad os høre fra dig, hvis du finder noget godt!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
"Vil så lige sige at Australien og Spanien selvfølgelig også har elegante, subtile og balancerede vine!"

Helt enig dér. Holder meget selv meget af Rueda, Valdeorras og Rias Baixas hvidvine fra Spanien. Røde Bierzo-vine har også en vis friskhed over sig. Og Australien byder jo på kølig Chardonnay (f.eks. Margaret River, Yarra, Beechworth, Adelaide Hills), Riesling (Clare Valley, Eden Valley, Frankland River, Tasmanien), Pinot Noir (Yarra Valley, Tasmanien, Geelong, Mornington Peninsula). Desuden finder man de tungere vine (Syrah, Cabernet, etc.) i lettere udgaver fra diverse cool climates.

"Pinot is just pure orgasm". Meget skægt at høre det fra en Bordeaux-producent :-)

Mht Thomas D., så synes jeg meget godt om hans indsats. Han virker nede på jorden, men alligevel engageret og ret kompetent. Programmerne har et tydeligt regionalt præg, som man indimellem (alt efter temperament) kan more sig eller krumme tæer over, men det gastronomiske niveau er slet ikke så tosset.

Mht rød Bourgogne, så har jeg fornylig drukket 2006 og 2007 Clos des Cortons fra Faiveley. Noget af det bedste jeg har smagt hidtil.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Fantastisk I.B.

Jeg er på Lesbos/Lesvos hvor kærestens forældre har en fantastisk lejlighed.
Jeg kigger i supermarkederne imorgen om jeg kan finde frem til noget af det du henviser til.. Vender tilbage og 1000 tak for hjælpen :-)
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Det var så lidt. Spændende, hvad du finder. Køb for Guds din egen skyld det dyreste :-)

Efter den positive oplevelse med discount-Riesling er jeg via

2008 Bodegas del Palacio de Fefiñanes, Rías Baixas, Albariño D Fefiñanes [som en knastør, syrerank Riesling i blend med Viognier (fersken- og abrikosaromaer]

nået til

2006 Franz Hirtzberger, Grüner Veltliner, Federspiel "Rotes Tor". Meget saltet, mineralsk og virkelig velafbalanceret. Riesling møder Muscadet/Melon de Bourgogne.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg elsker vinene fra Wachau.

I det nye Smag & Behag er der Østrig Vs. Alsace på riesling. Pichler deltager med deres mindste vin på Federspiel niveau og slår f.eks. Pragers smaragd Achleiten :-)

Angående den meget hypede årgang 2009 fra Bordeaux, så er 1. cruerne allerede oppe i 10-15.000 kr pr. flaske. Helt sygt. Hos Taillefer sagde de at det var en kedelig årgang, det var super nemt at lave god vin, men at de mangler kant og identitet. 2010 ligner indtil videre 2009.

Tror vi skal have noget tysk riesling 2009 derhjemme i aften til sushi.
Annonce