Redigerettors 29. jul 2010
"Vil så lige sige at Australien og Spanien selvfølgelig også har elegante, subtile og balancerede vine!"
Helt enig dér. Holder meget selv meget af Rueda, Valdeorras og Rias Baixas hvidvine fra Spanien. Røde Bierzo-vine har også en vis friskhed over sig. Og Australien byder jo på kølig Chardonnay (f.eks. Margaret River, Yarra, Beechworth, Adelaide Hills), Riesling (Clare Valley, Eden Valley, Frankland River, Tasmanien), Pinot Noir (Yarra Valley, Tasmanien, Geelong, Mornington Peninsula). Desuden finder man de tungere vine (Syrah, Cabernet, etc.) i lettere udgaver fra diverse cool climates.
"Pinot is just pure orgasm". Meget skægt at høre det fra en Bordeaux-producent :-)
Mht Thomas D., så synes jeg meget godt om hans indsats. Han virker nede på jorden, men alligevel engageret og ret kompetent. Programmerne har et tydeligt regionalt præg, som man indimellem (alt efter temperament) kan more sig eller krumme tæer over, men det gastronomiske niveau er slet ikke så tosset.
Mht rød Bourgogne, så har jeg fornylig drukket 2006 og 2007 Clos des Cortons fra Faiveley. Noget af det bedste jeg har smagt hidtil.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way