Geddar, hvis du har domicil i Århus, så bør du være opmærksom, når Kvickly Odder holder vinudsalg, der kan man gøre store kup!!!! Folk kommer langvejs fra for at deltage, sidst talte jeg med en der var kørt fra Nørresundby, for at købe god vin til lav pris......
Snak
tors 5. aug 2010
@I.B
Det var godt nok ikke meget.. Købte en flaske ukendt hvid i den lokale købmand til 11euro, hvilket var den dyreste, og den var ikke meget værd..
Så kiggede jeg efter din Santorini vin og fandt en hvid på en restaurant til 17Euro, og den smagte ganske godt.. Jeg orkede ikke lige i varmen og huske årstallene og nærmere facts.. Grækenland er ikke et land med hverken store vine eller madoplevelser har jeg erfaret :-)
Det var godt nok ikke meget.. Købte en flaske ukendt hvid i den lokale købmand til 11euro, hvilket var den dyreste, og den var ikke meget værd..
Så kiggede jeg efter din Santorini vin og fandt en hvid på en restaurant til 17Euro, og den smagte ganske godt.. Jeg orkede ikke lige i varmen og huske årstallene og nærmere facts.. Grækenland er ikke et land med hverken store vine eller madoplevelser har jeg erfaret :-)
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
tors 5. aug 2010
Det er selvfølgelig meget sjovt at se, men i guder hvor er det dog egentlig et tåbeligt indslag. Det svarer jo til at der står en aktierådgiver og fortæller hvad man skulle have invisteret i, for ti år siden - havde man ellers haft interessen og økonomien til det. Det ville have været interessant om han bød ind med vine, der i dag koster under kr. 2.000, som han forventer vil opleve samme stigning.
tors 5. aug 2010
1. Cruerne som er dem han omtaler, 2009 årgangen (som altså bliver frigivet næste år) koster allerede over 10.000 kr....
Det løb er kørt.
Det løb er kørt.
tors 5. aug 2010
1. cru´er skal man købe efterfølgende.
Priserne hypes altid i primeur.
Priserne hypes altid i primeur.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
tors 5. aug 2010
Men det er EKSTRA vildt med 2009. De er jo dobbelt så dyre som 2005.
Bordeaux 2008 er i øvrigt fremragende og der kan gøres mange gode køb pga. hypen af 2009.
Bordeaux 2008 er i øvrigt fremragende og der kan gøres mange gode køb pga. hypen af 2009.
tors 5. aug 2010
Det er iøvrigt ikke rigtigt, at Lafite Rotschild 2000 kostede 1900 kr. flasken, da den blev frigivet.
Jeg delte en kasse med et par kolleger og i min cellartracker er den angivet til 2900 kr. fl. hos Phillipson i Primeur.
2000 Bordeaux er iøvrigt blevet downgraded og efter sigende, så var det netop den årgang som stort set alle bankbonusser i London i 2001 blev investeret i og når de smides på markedet, så vil prisen falde.
Som Hugh Johnson siger om vin som investeringsobjekt - DIY
Jeg delte en kasse med et par kolleger og i min cellartracker er den angivet til 2900 kr. fl. hos Phillipson i Primeur.
2000 Bordeaux er iøvrigt blevet downgraded og efter sigende, så var det netop den årgang som stort set alle bankbonusser i London i 2001 blev investeret i og når de smides på markedet, så vil prisen falde.
Som Hugh Johnson siger om vin som investeringsobjekt - DIY
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
tors 5. aug 2010
Som jeg har forstået det, så er 2009 en meget gennemsnitlig årgang, så ja det er vildt.
2003 er iøvrigt en sjov årgang, da nogle af slottene har produceret absolute topvine mens andre ikke har.
Jeg har fornylig fået fat i Calon Segur, Montrose og Pontet Canet.
2003 er iøvrigt en sjov årgang, da nogle af slottene har produceret absolute topvine mens andre ikke har.
Jeg har fornylig fået fat i Calon Segur, Montrose og Pontet Canet.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...