Snak

Mere indhold efter annoncen
www.verasvine.dk har også Rosso Piceno på tilbud (gå evt. ind og tjek "aktuelt nyhedsbrev")

f.eks.

2005/2006 Tenuta Cocci Grifoni. Rosso Piceno Sup., Le Torri
2 glas i Gambero Rosso, 59,-pr flaske

Vinhulen har tidligere vurderet en række af husets vine:
http://vinhulen.dk/vinte…oni&rating=
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Har netop åbnet Gembrook Pinot Noir 2008 her på terassen i sommerhuset og smager et lille glas inden den serveres i aften.

Ekstrem lys farve. Vi drak Gran Caus Rosé 2009 igår, den var markant mørkere end det her! Caus er dog også en speciel rosé.
Næsen virker lidt sky her fra start. Lidt jord, jern og lidt rød frugt.
På tungen er vinen tilgengæld usædvanlig frisk og let med en meget præcis lys rød frugt.
Lad os se om lidt luft ikke kan udvikle lidt spændende ting i den.

Vi har i øvrigt 2006 tilbage, den er magisk!
Og så blev det Laderas de El Seque 2009. Kommer ca. til at koste 75 kr når den lander på hylderne i Danmark.

Det smager fandme godt det her. En aroma af bl.a. hindbær, skovbund, kærnemælk og rosmarin fornemmes i næsen. Smagen er fra start robust og markant. Dyb moden frugt med en lang og krydret eftersmag. Det hele holdt i en fornem balance af sprød syre og god mineralitet. Klassisk Artadi og klassisk Alicante.
Seifert

Undskylder min uvidenhed, men hvem er det, du ofte omtaler ´vi´?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Fik for resten smagt lidt flere af Merollis hverdagsvine. Har mere eller mindre støvsuget Carlos vine i 65-90 kroners lejet til netop dette formål. (udover et par kasser Langhe nebbiolo fra Barrichi 2004, som vel ikke kan anbefales nok, til 139 kr. Smagte også et par flasker af samme producents Langhe, pinot nero til 165, som efter et par timer i karafel virkelig viste sit værd).

Tror simpelthen aldrig at jeg igen at jeg kommer til at købe supermarkedsvin.

Det er usammenligneligt hvad man får for pengene på nettet/vinhandler ift. , og man slipper for de store kæders ret ensrettede smage, og de ulidelige Hardys og Aventino uden andet end kropsløst praleri.

Dette indlæg er selvfølgelig ikke henvendt til trådens aficionados, men jeg synes at have fornemmet et ønske om betalelige, gode vine fra andre brugere.

Derfor:

Aglianico del vulture 2006, D´Angelo til 85 kr

http://shop.carlomerolli…lture-doc-/

Principio Ciligiolo 2007, fra Antonio Camillo til 75 kr

http://shop.carlomerolli…o-igt-2007/

Cannonau (Grenache) di Sardegna 2005, fra Contini i nogenlunde samme prisleje. Den er dog ikke på lager nu, men er virkelig værd at holde øje med. Har spurgt Carlo om den kommer igen.

EDIT: Det gør den så igen ultimo september.

Det er i niveauet pasta- pizzavin, men man får latterligt mere for sine penge end de gængse Superbest-køb.

IBs link længere oppe til andre prisvenlige vine kunne måske også være startskuddet til meningsudveksling om gode vine til anbefalinger i et lidt mere menneskeligt prisleje, end de overvejende ellers glimrende og farverige eksempler i denne udmærkede tråd?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Jussi.

Jeg tror Seif henviser til sin arbejdsgiver, Laudrup Vin. Alterntivt til Casa Seiferts vinkælder, der vist indeholder vin for et større beløb end kæresten må vide.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
"...startskuddet til meningsudveksling om gode vine til anbefalinger i et lidt mere menneskeligt prisleje"

God idé, Jussi. Jeg vil lægge ud wineatcosts.dk:

http://wineatcosts.dk/sh…e-444p.html
Cristom er hæderkronet for Oregon Pinot Noir, men denne Syrah er også meget flot. Frugtig, men med et køligt snit. En new world udgave af St Joseph. Jamie Goode, www.wineanorak.com:
"Lovely bright, vivid, peppery cool climate Syrah nose with dark fruits. The palate is bright with a lovely savoury peppery focus to it. Sweet fruit is bolstered with grippy tannins and a hint of sappiness. A lovely wine. 92/100" http://www.wineanorak.co…Cristom.htm

http://wineatcosts.dk/sh…d-400p.html
Clare Valley Riesling fra kvalitetsproducent til discountpris. Jeg citerer Gary Walsh fra www.thewinefront.com.au:
"Slatey, perfumed and aromatic with lime and lemon barley fruit. On the palate a fuller style with lemon barley, lime, slate and a slight gin and tonic flavour. It has soft acidity and a light grippy mouthfeel finishing dry and lemony. Very nice wine. Lots of flavour and charm.

Rated : 92 Points
Tasted : Jan08
Alcohol : 13.5%
Price : $20.99 [omregnet: 108,95kr!]
Closure : Screwcap
Drink : 2007 - 2012"

http://wineatcosts.dk/sh…6-414p.html
Petaluma Charonnay fra Adelaide Hills. Gary Walsh igen:
"Hand picked fruit, 60% new oak from Diggle and Jiggle and 90% malolactic fermentation are the key points in the extensive technical bits that Petaluma always seem to provide…just in case you were wondering.

It presents as a more subdued and genteel wine with white peach, nectarine, grilled nuts and spicy smoky oak. On the palate medium bodied with an attractive flinty mineral texture offset by more creamy ‘banana split’ characters. It has fine acidity and feels beautifully balanced, controlled and composed throughout. It’s smooth and polished with no sharp edges or vulgar fruitiness and closes with a long dry flint edged finish. A wine of considerable charm and sophistication.

Rated : 94 Points
Tasted : Apr08
Alcohol : 13.5%
Price : $49 [omregnet: 254,33kr!]
Closure : Screwcap
Drink : 2008 - 2012"

Jeg vil tilføje, at 94pts nok er i overkanten (ikke mindst fordi træet er på vippen til at kamme over for mig), men meget Chardonnay for pengene. Se evt. Gary Vaynerchuk smage og kommentere (2004) her: http://tv.winelibrary.co…pisode-337/)

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Perfekt, IB. Keep em coming ...
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Ok, så lige 3 prismæssigt interessante fra www.nordicwineclub.dk
De to første er vine, jeg endnu selv har til gode at smage (har dog smagt anden, god vin fra begge producenter):

2007 Château Paradis, Coteaux d´Aix-en-Provence "Terre de Provence"
Lige nu på tilbud til 75kr. Parker (himself): "The 2007 Tradition, a blend of 55% Cabernet Sauvignon, 35% Grenache, and 10% Syrah, is a serious wine. Another custom cuvee for the American importer, it exhibits a dense purple color as well as full-bodied creme de cassis, licorice, tobacco leaf, and spice box notes, sweet tannin, fresh acids, and a terrific texture as well as length. This beauty should drink nicely for 4-5 years." 91/100.

2006 Westend Estate Cabernet Sauvignon "3 Bridges"
79kr. Campbell Mattinson, www.thewinefront.com.au:
"The small print on the front label notes Winemakers Selection (sans apostrophe). It’s slowly dawning on me that the Riverina region is under-valued in terms of its red wine production. But then, I’m on a value kick at the moment.

There’s substance here. It has richness and mouthfeel, lots of curranty, toasty, peanutty flavour and an easy glide of tannin through the finish. Most red wine drinkers would thoroughly enjoy this. Pure and soft and flavoursome, with satisfactory length.

Rated : 91 Points
Alcohol : 14.5%
Price : $22.95
Closure : Cork
Drink : 2009 - 2013"

2009 Domaine des Corbillières, Sauvignon Blanc, Touraine.
49kr. Fantastisk vin til prisen. David Schildknecht er begejstret år efter år.




Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Hvad siger folket til disse to vine?

http://etilbudsavis.dk/u…l-dragone-2

http://etilbudsavis.dk/u…rva-piccini

Ved godt ingen af dem er store vine eller lign, men er der value for money når der tænkes på almindelig hverdags vin?
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Annonce