Snak

Mere indhold efter annoncen
arh, ikke lige min kop te, må jeg indrømme.

Sidder i øvrigt med et glas vin fra Seifert & Co. 2005 Muga Rioja Reserva. Købt i Bogense SuperBest til den nette sum af 99,95kr. Helt ok glas til prisen (indtryk: Moderne Bordeaux møder amerikansk eg og lidt Cotes du Rhone Villages).

Fik i øvrigt en glimrende barbera i går:
2007 Podere Ruggeri Corsini, Barbera d´Alba "Armujan". Fik den til 150kr ved Veras Vine.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Det er helt iorden.. Ved heller ikke om det er min kop vin.. Skulle bare lige høre :-)..
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Jeg har en hel del Langhe liggende - vil de passe ind under barolo her:

http://www.vinhulen.dk/a…kemavin.asp
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
I en del tilfælde: ja.

Men: Mange DOC Langhe vil være på 100% nebbiolo, men i DOC Langhe er enhver druesort eller ethvert blend af druesorter tilladt. Endvidere er disse vine oftest lavet til at drikkes tidligere end Barbaresco og (især) Barolo.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Perfekt. Har også nogle pinot neri 2005. De ryger ned før nebbiolo, så.

Og tak for links - ser rigtig fint ud.

Du er for resten mere eller mindre frankofil, ikke?

Er jo tydeligvis ikke så skarp udi årgange og passende drikketidspunkter, og en rød Provence som denne, jeg har liggende, hvor passer den ind skemamæssigt:

http://www.klwines.com/d…sku=1039928


Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Er meget frankofil, men drikker for tiden al muligt andet. Gennemgående vin fra køligere klimaer verden over.

Les Baux tror jeg snart du skal drikke. Man kan med lidt god vilje og reference til Toscana kalde Les Baux-appellationen for en slags Super-Cotes du Rhone, idet man oftest booster Grenache osv. med noget Cabernet Sauvignon. Det gør dem lidt mere holdbare, men jeg tror sjældent man vinder meget ved mere end 5års lagring.

Ser ellers fin ud på cellartracker: http://www.cellartracker…Wine=349578

Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
2004 Sella & Mosca, Cannonau di Sardegna Riserva
Et meget burgundisk udtryk af Cannonau (Grenache). Let og underspillet, men ganske komplekst.

2006 Mount Langi Ghiran, Riesling
Skøn lime-, Sprite- og petroleumsnæse. Knastør med pæn syre og en vis fylde. Aromaerne går igen i munden, men i mere afdæmpet form. Ikke revolutionerende, men et godt glas til 89kr.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Tak for svar IB

Er ret glad for sardinsk grenache a la Contini fra 2005, som jeg linkede til på foregående side

http://www.carlomerolli.…view&id=325

til 75 kr.

Din skal nok være noget dyrere. Er den fra Veras vine?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
I.B.

Stor fejl at det er den hvide Billi Billi du smager...
Seifert, kan du ikke lige få svaret på, hvor man køber Quinta 2004 på nettet?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce