Snak

Mere indhold efter annoncen
Ja, i har nok ret. Men Cancellara kan nu gøre sig i alle slags løb. Klassikere, mindre etapeløb, mesterskaber, grandtours. Han kan selvfølgelig ikke vinde sidste nævnte, men etapesejr og føretrøje er inde for rækkevidden. Og så er der jo nok stadig nogle som drømmer om ombygge ham til et klassementskort. Men ja Mosquera virker til at være navnet, og Devolder vil nok være temmelig utilfreds hvis Cancellara kom der til.

Så er der vel fire andre kandidater. Team Schleck på grund af Fabians forhold til disse og andre tidligere holdkammerater samt Kim Andersen og den øvrige ledelse. Team Geox på grund af deres økonomiske styrke og mangel på klassikerryttere. Team Pegasus fra Australien, som også har økonomien i orden, og søger ryttere til et hold som nu bl.a. tæller Mc´Ewen og Svein Tuft. Og sidste hold er vel BMC med deres schweiziske baggrund.
Ok takker. For pokker Vacansoleil får et vildt klassikermandskab.. Men ja, det peger i retning af et rent etapeløbssats, selvom Nck Nuyens nu ikke er at kimse af. Der er dog langt imellem snapsene, så på den front virker det lidt halvhjertet fra Bjarnes side. Så så jeg hellere en af de utallige semi-gode brostensryttere, der tilmed kan sprinte.

Tak for alt, Fabi, og trist at vejene også for dit vedkommende skilles på denne måde.


Så kom den også på Feltet:
http://www.feltet.dk/ind…nyhed=28380
- hvor det endnu ukendte luxembourgske mandskab fremhæves. Saxobank om igen.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Det bliver ikke Vacansoleil. Det ville ikke give mening, som sagt.
Det er muligt Cancellara kan gøre sig i andre løb, men man betaler ikke 3 mio euro i overgangssum, og ca. det samme i årsløn for at få en sejr i Schweiz Rundt, og en enkeltstarssejr i TdF. Det gør man for at han vinder klassikere.

Bjarne talte i øvrigt meget om udviklingen af de unge ryttere, og endnu større fokus på det. Det bliver der mere plads til nu, og han lød altså også lidt til at have en kanin eller to i hatten, som han så ofte har.

Nuyens synes jeg bestemt heller ikke man skal kimse af. Jeg synes han, klassikermæssigt, er ligeså god som eksempelvis Matti. Det er selvfølgelig umuligt at erstatte Cancellera direkte.

Man kan også fremhæve især Porte, som virker til at være noget af en diamant, men også Gustav Larsson, som altså sagtens kan vinde en masse enkeltstarter. Anders Lunds udvikling(og dertilhørende kørsel i Vueltaen)viser også at der kan ske ting og sager.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Nemlig, men var både Porte og Lund ikke også på vej til team Schleck? I al fald Lund.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Hvem fra det nuværende Saxo Bank er ikke på vej til Luxembourg?

Jeg mener Porte har kontrakt til udgangen af 2011, og troede egentligt også Lund havde forlænget.

Ellers må der være noget tilbage hos Milram, der lukker. Desværre røg Ciolek og Terpstra vist til Quick Step i går, og Linus skal vel til Luxembourg.

Men et par af de franske hold ryger vel også, det samme med Cervelo(Tondo?), og hos Caisse D´Valverde må der vel også være noget. Og med de 3 mio for Cancellera, kan man jo drømme om at Riis forsøger at købe eksempelvis Boasson Hagen fri fra Sky.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er rigtigt med købsummen, men du kan godt lægge noget mere til. Han kan sagtens vinde mere end en etape i en grand tour på en sæson, og så er der VM både det traditionelle og i enkelstart. Foruden det så vil han være en kæmpe gevinst for alle hold. Han er en ufattelig stærk hjælper på flad vej og mindre stejle stigninger, og vil desuden være en kæmpe gevinst for alle ryttere med klassementsambitioner i næste års TdF, hvor der er en meget betydningsfuld holdtidskørsel på programmet. Dertil kommer et rent sponsormæssigt aspekt foruden disse sportslige resultater. Du finder nærmest ikke en ryttere, der kan brande dig bedre end Cancellara - der er vel reelt kun Alberto Contador der kan overgå ham på dette punkt.

Lad os se med Porte også. Han bliver sandsynligvis næste år, men han har også været rygtet væk. Anders Lund er vidst officielt væk: http://www.cyclingnews.c…g-saxo-bank

Hvem kan Riis efterhånden trække op af etablerede navne? Han skulle have været hurtigere ude efter ryttere fra de lukninstruede hold. Havde pyntet med folk som Fedrigo og Terpstra, som selv med et nogenlunde intakt hold vil være rigtig gode ryttere at få. Benat Inxausti havde også være et fantastisk kort at hente med henblik på talentudvikling. Euskatel havde ikke kapacitet til at forlænge, og satsede i stedet på Sicard rent talentmæssigt.

Hvem tror i Riis potentielt kan hive op af hatten?
Luis Leon Sanchez røg jo desværre til Rabobank ellers havde det været en drømmesigning

Boasson Hagen er en af mine favoritter , men sky mangler vel ikke penge. Så den handel bliver nok svær
Jeg kan ærlig talt ikke forstå den her hetz mod lesbiske. Jeg er en kæmpe fan af deres film
Nu gik min anke også udelukkende på dit Vacansoleil-bud, for der passer han ganske simpelt ikke ind. Det må du også kunne se, med de kvaliteter og arbejdsområder du lister op for ham.

Det giver sig selv at Luxembourg-holdet bør være hans foretrukne destination - Pengene vil være i orden, trygheden fra veninderne Franck og Andy, og idolet O´Grady vil være der, Kim Andersen er der, og han vil være nr. 1 i samtlige klassikere han skulle ønske at satse på.

BMC har det hjemlandets charme med sig, men her vil han blive "en blandt mange". Bevares, den bedste af dem alle, men Hincapie, Ballan, Burghart, Kroon, etc. Det er en klassikertrup der vil noget, og skal de arbejde for Cancellara, så er det selvfølgelig ren luksus.

Geox og Pegasus tror jeg ikke rigtigt på. Der er lidt for mange variable i det, og det eneste der taler for det, er økonomien.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Hvad med Markus Fothen? Har ikke hørt at han har fået kontrakt et nyt sted. Han har ført kørt i top 15 i både Giroen og Tour de France og måske kan han, som andre, få udløst mere af potientalet ved Riis. Han bliver selvfølgelig ikke den Grand Tour vinder, som man måske havde regnet med for nogle år siden, men han burde kunne køre sig i top 15 i Grand Toursene. Dermed kunne han være kaptajn i Giro/Vuelta og en rigtig god hjælper i touren. Han er også en dygtig tidskører, så han kunne hjælpe på TTT i Tour de France næste år.
Jeg trak straks Vaconseilel-buddet tilbage. Jeg havde lige glemt Mosquera-rygtet.

Spørgsmålet er om Team Luxembourg dels har råd og dels er interessede i at ligge de mange penge for Cancellara. Uofficielt ser de allerde voldsomt godt besat ud med de navne, der er nævnt kommer til dem.

Fothen var måske bare ikke til mere, men jeg vil på ingen måde afvise at han kan blive bedre hos Riis. Dog har kaptajnrollen været til at gribe på Milram, hvis han virkelig havde det i sig. Det kan godt være de siger at Gerdemann var kaptajnen fra holdet, men det var vist mere af nødt og så et promoveringsaspekt. Spørgsmålet er om Riis ikke hellere vil satse på yngre ryttere end Fothen.

Selvfølgelig vil L.L. Sanchez være et kæmpe navn at få, men det var ikke videre realistisk i mine øjne. For det første er han markant overvurderet i grand tour sammenhæng, og det er efterhånden trættende at skulle høre om hvordan han ikke har indfriet forventnigerne gang på gang. LLS kommer aldrig til at komme i top 5 i en GT, og han er kun kommet i top 10 samlet ved at indhente minutter på udbrud på tidspunkterne hvor han allerede var ude af billedet samlet. Han kan køre top 3 i Paris-Nice ja, men mest alt er han en rytter som ser ud af mere end han virkelig er værd. Måske et nyt løbsprogram på Rabobank vil kunne ændre dette billede for på dagen kan han køre med de bedste - i hvert fald tæt på.

Det var vist et siddespor. Men hvilke løb skulle han køre? Contador kører normalt klassement i Paris-Nice og Contador booker sig sandsynligvis ind på TdF og Vuelta a Espana klassementet næste år. Contador er den altoverskyggende stjerne, og der bare ikke rigtig plads til LLS imo i forhold til hvad han vil forlange lønmæssigt og rollemæssigt.

Boassson Hagen er et urealistisk bud. Hvorfor skulle han ville væk? Saxo Bank er bare ikke et sprinter-hold må man også slå fast, selvom Hagen selvfølgelig også kan så meget andet - dog ikke klassement, som nogle har ment. Derfor har Ciolek heller ikke været en mulighed. Disse ryttere kan ikke blive prioriteret nok hos Saxo Bank.

Mon ikke Riis kigger på de endnu officielt kontraktløse ryttere fra Cervelo, Milram og BBOX. Ryttere som Christian Knees, Pierre Rolland, Martin Reimer og Philippe Deignan med flere kunne måske være af interesse. En rytter som Christian Knees vil i hvert fald være en kæmpe kapacitet. Han kan det hele.
Annonce