Det var i hvert meget atypisk Freire ikke at være i hugget, når han nu sad, hvor han skulle.
I øvrigt en fornøjelse, at se mesterskabsryttere, som Matti, Davis og Kolobnev (og Freire) sidde med til sidst. Det er ganske imponerende. Modsat mange andre, så havde Hushovd ikke noget hold bag sig, selv om Boasson Hagen sad med fremme, så var han reelt overladt til sig selv. Thor har fået slidstyrken til at sidde med på 250+, og det gav pote i dag.
Matti skal nok få flere chancer, og selvfølgelig er han enormt skuffet. Han kan trøste sig med, at han gjorde alt rigtig, og at slå Pozzatto, Davis og Freire i en afgørende spurt er flot. Desværre for Matti var Thor lige præcis holdbar nok.
Desuden stor ros til Chris Anker og Anders Lund. Sidstnævnte fik et lille gennembrud i dette løb, for det var sgu stærkt at se ham hive Gilbert, Gusev og Terpstra ind til sidst. Chris Anker har ikke finishen til en VM-afslutning, og blev derfor spillet tidligt ud, hvor han gjorde det fremragende. At han også har kræfter til at køre Matti i stilling til sidst er fænomenalt.
VM er et fantastisk løb og næsten uanset ruten bliver det, grundet længden, spektakulært.
Næste år skal det opleves live.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.