Gilbert synes at have undervurderet det lange flade, åbne stykke umiddelbart efter nævnte stigning, for han havde så absolut intet feedback at komme med, da en rytter angriber og overhaler fra fronten af feltet.
Han satsede alt, men modvinden var umulig. Han havde formentligt ikke troet, at feltet (altså de ca 20 ryttere) så hurtigt ville regruppere sig, og danne fælles front. De kørte jo uden radiokommunikation, så han havde ingen anelse om udviklingen bag sig.
Men 280+ er en for Matti fin, men ikke skræmmende distance, så bliver der ikke lavet denne udskilning..
Hvad mener du? 280+ er langt, meget langt. Et af de længste VM-løb i nyere tid. Distancen vil helt naturligt skabe udskilning, men det nytter eksempelvis ikke at have Hushovd på slæb igen, hvis man vil vinde guld.
Du har ret i, at det vil pynte med flere danske ryttere, og er ikke klar over, om hjemmebanen giver nogle fordele i den retning.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.