Snak

Mere indhold efter annoncen
Der er desværre ikke så mange enkeltstartskilometer


Det er efter min mening, det gode. Så kan vi se flere klatre der maser sig ind i klassemanget.
FC Barcelona West Ham dk-barcelona.blogspot.com
Har endnu ikke studeret ruten, men fanstiske ændringer angående pointkonkurrencerne - især angående den grønne trøje. Det bliver god lir på de enkelte etaper.

http://www.feltet.dk/ind…nyhed=28902
Ja, ASO har ændret i sprint- og bjergpointsystemet, hvoraf ikke mindst i førstnævnte, som nu bliver:
Mest drastisk er ændringerne i pointkonkurrencen, hvor der på hver etape kun vil være en bonusspurt. Den vil dog blive ret betydningsfuld, da der kommer til at være point til de 15 bedste ryttere med 20 point til vinderen - hvilket er cirka halvdelen af, hvad der gives til etapevinderen.

Omvendt giver man bjergpoint ud til færre ryttere:
Ændringerne i reglerne til bjergkonkurrencen involverer et helt nyt pointsystem, hvor der er point til færre ryttere. Derudover er der nu kun dobbelt-point på afsluttende stigninger, der er i kategori 2 eller hårdere. Tidligere var der dobbelt-point på den sidste stigning på en etape, hvis den var i kategori 2 eller hårdere, uanset hvor langt fra mål den lå.


Men etaperne op til Luz-Ardiden, Galibier og Alpe d´Huez bliver sindsyge, dog en overraskende kort team-TT, hvilket vel er fint nok, og så ellers lige bid mærke i den flotte(satsede?) indledning på løbet:

Første etape er i stedet en regulær etape på 191 relativt flade kilometer fra Vendee til Les Herbies. Rytterne bliver sendt ud på en neutraliseret, kort rute på øen Noirmoutier, hvorefter de samles til den reelle start ved indkørslen til den lokalt berygtede Passage du Gois. Det er en vej på cirka 4,5 kilometer, som bedst kan sammenlignes med vejen til Mandø i Danmark – det vil sige, at den oversvømmes ved højvande. Man må dog formode, at ASO har sørget for at planlægge det sådan, at rytterne kommer tørskoet over.

Man må så sandelig give ASO, at de har forstået at inddrage flere elementer i løbet med tiden. Spændende med den megen kystkørsel generelt, som måske kan gøre selv flade sofaetaper spændende.


Hehe, meget apropos: http://www.youtube.com/w…T66LLvqgZS4
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
...Og F. Schleck troede at brostensetapen i år var hård.
Som jeg har forstået det, bliver det i år næste år desværre ren paradekørsel over Passage Du Gois. Ebbevejen kan derfor ikke få samme dramatiske indvirkning på løbet, som den fik i 1999, da Zülle styrtede.
kvantitet kvalitet>kvalitet.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Så blev Pellizotti frikendt, indtil videre i hvert fald.
Kan jo være sagen bliver anket.

Ellers må Riis da slå til, da det lader til at Liquigas ikke har planer for rytteren til næsten år. Af de ryttere der er ledige på markedet, vil Pellizotti da anses for en af de bedste. Spørgsmålet er så bare om Riis tør tage en ind på holdet, der har en svag lugt af doping hængende efter sig.

Ellers må han da gå linen ud og hente både Michael Rasmussen og Pellizotti. Han kan snart ikke vente længere på en afgørelse om Contadors fremtid, så han må hente ryttere, som skal være på holdet uanset udfaldet.
Med Pellizotti og Kyllingen, kunne det blive et vildt Giro-mandskab. Haps! Men også samtidig et vildt mistænkeligt hold, så det opvejer vel hinanden meget fint, hvorfor de skal være velkomne. De kan, begge, trods alt ikke tillade sig at vælge og vrage med deres tvivlsomme omdømme.


Som jeg har forstået det, bliver det i år næste år desværre ren paradekørsel over Passage Du Gois. Ebbevejen kan derfor ikke få samme dramatiske indvirkning på løbet, som den fik i 1999, da Zülle styrtede.

Nej nu var det også mere den smukke indledning på løbet, jeg refererede til, men vil da ikke udelukke styrt, selvom der ikke vil blive lørt til. Tager dog hatten af for ASOs mod/dumdristighed, for er der en ting man ikke kan styre, så er det elementerne.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Jeg er enig i, at det er en smuk indledning på løbet. Cykelsporten lever jo i høj grad af sin historie, og 1999 udgaven vil stå klart i de fleste tourfans tanker til juli. Jeg ærgrer mig dog alligevel over, at ASO på den måde nærmest neutraliserer Passage Du Gois - når den nu er med.
For at omskrive en kendt frase. Man kan ikke vinde Touren 2011 på Pasage Du Gois, men man kan heller ikke tabe den.

Jeg håber naturligvis at jeg tager fejl.
kvantitet kvalitet>kvalitet.
Giro ruten offentliggjort i dag..

Syns den ser helt fantastisk ud med 8-9 afslutninger opad.. Og andre rigtig gode etaper...

http://www.feltet.dk/ind…nyhed=28978
http://files.zite3.com/data/images/118/349/0/aesel-1.jpg
Okay, det var alligevel gået min næse forbi.

Van den Broeck nævnes som en sikker plan B qua sin frikøbsklausul, skulle Contador få karantænen.


http://feltet.dk/index.p…nyhed=29008
http://tv2sport.dk/node/66030
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Annonce