Flere danske og udenlandske medier bringer i dag nyheden om at: "Luke Roberts kan erstatte Contador". En anden overskrift havde nok været mere passende. Luke Roberts er en okay rytter, og vil kun bidrage noget til en tidskørsel, men han kan aldrig erstatte Contador, og han bliver på ingen måde den rytter, som skal hente resultaterne hjem til Saxo Bank i år. Sikkert en fin fyr, og en god hjælper, men jeg håber (naivt) at Saxo Bank har noget bedre i baghånden, selvom det nok ikke er sandsynligt.
Jeg begriber stadig ikke, at man ikke hentede Christian Kness ind, som har været transferfri helt ind i det nye år... En skandale, når man tænker på Saxo Banks pressede situation uden AC. Kness vil kunne skaffe holdet vigtige resultater og god promovering for sponsorerne. Han vil ikke kunne køre top 10 i en GT, men han er god nok til top 20, og kan gøre sig rigtig godt i alle terrænner - især på kuperede etaper. Tvivler meget på, at man har forsøgt, at hente ryttere fra det opløste Pegasus overhovedet, selvom det burde have været en mulighed for Riis, når navne som Mc´Ewen, Hunter, Kness og Tuft m.fl. pludselig står uden kontrakt.
Det koster ham at vente på AC, men Riis stille sig vel aldrig tilfreds med det næstbedste.