Snak

Mere indhold efter annoncen
Den ryttertype som Devolder var, da han var at betragte som klassementrytter, var en rytter, der i høj grad levede på enkeltstarten.

De resultater du liner op er netop taget fra de år han satsede som klassementrytter, altså før han sadlede gradvist om(med sejr i Fladern 08). Og de ændrer ikke ved at han i det store hele, og i forhold til det potentiale man forventede han havde som klassementrytter, fejlede.
Hvis du kigger på de resultater du lister op, vil du også opdage at det er løb med lange og solide enkelstarter, hvorfor Devolder "sagtens"(af mangel på bedre)har kunnet gøre habilt i bjergene, men fremragende på enkelstarterne. Nøjagtigt som hans type dikterer.

Vinderen af Flandern Rundt er så langt fra karakteriseret ved at kunne noget som helst i bjerge. Udover Devolder, har ingen vindere siden Bugno i 94(og til nøds Wesemann i 04), været nogle der kunne det mindste i bjerge. De har været typer, som var i stand til at køre bakkerne i Flandern eksplosivt og med masser af power.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Interessant åbning på enkeltstarten i Paris-Nice i dag.

Porte er kommet forbi 1. mellemtid, og har sat bedste tid, 9 sekunder hurtigere end van Garderen, der netop havde passeret.

Ellers ser Leipheimer(der er på vej forbi Franck Schleck om lidt), og Wiggins velkørende ud, mens Westra har fortsat den gode form fra Algarve, og har bedste tid i mål lige nu.

Edit. Wiggins med den ovale klinge smadrer Portes mellemtid med 15 sekunder. Det kunne ligne et opgør mellem ham og Big Tony.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Ja, fremragende kørt af Porte, men også Chris Anker på omkring 30. pladsen.

Martin ser som altid velsmurt ud, og har nogen og 20 sekunder ned til wiggins på første mellemtid.


Iøvrigt har Juan Haedo taget en flot skalp i Tirreno:

Resultat af 3. etape
1. Juan José Haedo - Saxo Bank-SunGard
2. Tyler Farrar - Garmin-Cervélo
3. Daniel Oss - Liquigas-Cannondale
4. Alessandro Petacchi - Lampre-ISD
5. Mark Renshaw - HTC-Highroad
6. Robbie McEwen - RadioShack
7. Lloyd Mondory - AG2R
8. Edvald Boasson Hagen – Sky
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Føj for søren, Tony kører stærkt. Wiggins gik altså i mål med 48,2(!!!)i snit.

Nu er der dælme pres på Klödi.

Tillykke til Haedo. Fedt at Sunguards sprinter fik en sejr før Leopardernes gjorde.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Big Tony i mål med godt 48,5 i snit. Vanvittigt imponerende. Især hvordan han bare kværnede videre opad.

Det kan Klöden ikke svare på, og de får også svært ved at ryste ham de to sidste dage, når Brajkovic smed så meget tid.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Imponerende sejr til J.J. Haedo. SBS forsøgte flot at styre finalen, men kiksede i næstsidste sving. Heldigvis nåede Haedo lige præcis at hænge med i 5. position og var klart stærkeste mand i spurten.
Klub top 3: Newcastle,............................... Barcelona Spiller top 3: Ronaldo(fede), Ronaldinho, Romario
Meget imponerende, ja. Den måde han rykker på til sidst, vidner om høj klasse.

Da Hushovd fragtede Farrar forbi Sunguard-toget i sidste sving, ville de fleste nok have troet det var ovre.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Helt sindsyg nedkørsel tæt på mål i Paris-Nice. Kiserlovski ender under en bil og etapevinderen Remy De Gregorio laver en helt sindsyg redning, idet også han er ved at vælte. Det havde kostet ham etapesejren ellers.
Jeg har ingen billeder set fra etapen endnu, men var det endda ikke en lastbil?

Det lyder til at have været en vanvittig nedkørsel til sidst.
I do it like Forrest Gump. When they told him to run, he ran. When they tell me to win, I win.
Jo. Det så helt grimt ud. Han blev bare liggende inde under bilen. Man så ham ikke crashe.

Nedkørslen var rigtig vild med kombinationen af mange rigtig skarpe sving og glat underlag. Især et sving var helt vanvittigt, men generelt virkelig en nedkørsel for daredevils/eksperter. De Gregorio havde meget stor fordel af disse forhold, da han var villig til at satse, og havde et felt, som på grund af forholdene og ruten ikke kunne udnytte deres overtal i numre.
Annonce