Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg håber de næste antologi-film prøver at fortælle helt nye historier, for det var svært at undslippe følelsen af at man havde set det hele før.


Lidt ironisk du så har Force Awakens så højt hvis du synes det er et problem, for det er jo nærmest New Hope om igen ;). Er dog enig i at kemien skuespillerne imellem, specielt den mellem Felicity Jones og Diego Luna, føltes lidt forceret.

1. The Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Rogue One
4. The Force Awakens
5. Revenge of the Sith
6. Return of the Jedi
7. Attack of the Clones
8. The Phantom Menace
FCM Liverpool
Det gør mig ikke så meget at de i den første nye film siden de røvsyge I-III lænte sig kraftigt op af A New Hope, nu synes jeg bare vi har set den lille lort med familieproblemer strandet på en halvøde planet, som skal lede oprørerne. Det er nok svært at undgå i hovedhistorien, men antologierne kunne godt prøve noget andet.
http://media.balls.ie/uploads/2013/10/Tambourine.gif
Hvis jeg ikke tager meget fejl kommer den næste antologi film til at handle om Han Solo, han er i det mindste ikke typen der leder nogen som helst. Ved så ikke hvornår i tidslinjen den kommer til at foregå, men hvis det er før New Hope, er han jo også ret kritisk/afvisende overfor eksistensen af Kraften, hvorfor jeg tror det bliver en film der primært omhandler mennesker som ikke er istand til at benytte sig af denne.. Lidt ligesom Rogue One er.
FCM Liverpool
Jeg genså lige Pusher I i går, for første gang i syv-otte år eller sådan noget.
Den holder altså stadig niveau. Glimrende fart, gode skuespilspræstationer, et København der ikke rigtig findes mere og Mads Mikkelsen og Kim Bodnia som vi kender dem bedst. Simpelthen for fedt. Og så er scenen med Rado og Frank i bilen hvor Frank skal hente 50.000 jo for fed. De sidder og snakker om knæskaller der skæres ud og pludselig taler Radovan om shishkebab.
https://www.youtube.com/watch?v=flLh3CiaoNk
Hvis jeg ikke tager meget fejl kommer den næste antologi film til at handle om Han Solo, han er i det mindste ikke typen der leder nogen som helst. Ved så ikke hvornår i tidslinjen den kommer til at foregå, men hvis det er før New Hope, er han jo også ret kritisk/afvisende overfor eksistensen af Kraften, hvorfor jeg tror det bliver en film der primært omhandler mennesker som ikke er istand til at benytte sig af denne.. Lidt ligesom Rogue One er.


Det er nemlig rigtigt. Donald Glover (kendt fra fx Community) er blevet castet som en ung Lando Calrissian, så man kunne forestille sig, at filmen kunne handle om hvordan en ung Han vandt Falken fra Lando, og evt. hvordan han mødte Chewie.
Det kunne ligeledes tænkes, at den delvist kunne omhandle Hans tid som "space racer", hvor vi kunne se det famøse "Kessel run" på 12 parsecs.

Hvem ved, måske ser vi endda Boba Fett, da det virker som om, at Han kender ham, udfra hans reaktion i Jedi, da de står på den lille "jolle".
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art." - Grand Admiral Thrawn https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg er meget enig angående Pusher. Jeg så den sjovt nok også forleden. Jeg elsker soundtracket i filmen, og det sjove er, at man udelukkende har benyttet sig af ukendte kunstnere. Refn har virkelig også styr på sin lyd, hvilket man også så i filmen "Drive".

Jeg elsker i øvrigt scenen, hvor Frank forlader lageret og i frustration kaster en papkasse, som tilfældigvis rammer en cyklist.
"Vi er bare ikke bedre"
DR sendte The Shining i går, så jeg benyttede lige chancen til at gense Room 237 efterfølgende, hvilket altid er en vinder. I Room 237 præsenterer en håndfuld forskellige mennesker deres personlige teorier om, hvad temaet egentlig er i The Shining. Én mener, at det handler om minotaurs, én at det handler om den etniske udrensning af indianerne, én at det handler om, at Kubrick forfalskede månelandingen etc. Det er vildt underholdende og 100% anbefalelsesværdigt.
Så ´Mama´ i aftes på DR 1...
Jeg var godt underholdt de første 40 min.
Den var sgu uhyggelig!
England: Leeds Danmark: BIF Spanien: Valencia \"I medgang og modgang\"
Lidt ironisk du så har Force Awakens så højt hvis du synes det er et problem, for det er jo nærmest New Hope om igen ;). Er dog enig i at kemien skuespillerne imellem, specielt den mellem Felicity Jones og Diego Luna, føltes lidt forceret.

1. The Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Rogue One
4. The Force Awakens
5. Revenge of the Sith
6. Return of the Jedi
7. Attack of the Clones
8. The Phantom Menace


Min liste er lidt anderledes.

Jeg har Rogue One som den bedste indtil nu.

Den eneste karakter der irriterede mig lidt var Forest Whitakers rolle, jeg synes faktisk at han var helt igennem ligegyldig.
DR sendte The Shining i går, så jeg benyttede lige chancen til at gense Room 237 efterfølgende, hvilket altid er en vinder. I Room 237 præsenterer en håndfuld forskellige mennesker deres personlige teorier om, hvad temaet egentlig er i The Shining. Én mener, at det handler om minotaurs, én at det handler om den etniske udrensning af indianerne, én at det handler om, at Kubrick forfalskede månelandingen etc. Det er vildt underholdende og 100% anbefalelsesværdigt.


Jeg så også The Shining igen, og overvejede at se Room 237 i går, men der kom lige nogle andre ting i vejen.

Generelt er det helt fantastisk hvor mange forskellige teorier der er omkring den film. Fra at handle om seksuelt misbrug af børn til, ja, at det skulle være en indrømmelse af at han instruerede den falske månelanding.
Annonce