Snak

Mere indhold efter annoncen
Hehe, den henslængte dandy er blevet træt af krigskampscener. Kulturens tag-selv-bord, dæk dig!

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men det er vel ikke SPR´s skyld at andre har gentaget dens introscener til fortærskelse. Jeg synes stadig den står ret skarpt - altså den indledende kampscene. Især de soldater, der mejes ned uden overhovedet at nå i land, endsige opfatte hvad, der sker inden de er døde.

Man kan sagtens føle en distanceret og mavesur spleen på kulturens vegne, men det er ret interessant at næsten alle historiske begivenheder, perioder, personer, artefakter osv. nærmere associeres til ting vi har set i film eller TV, end vi har reelt faglig viden om.

Ps. Tom Hanks er vel skuespillernes Steven Spielberg. Har hans roller nogensinde været andet end en høflig mand?
Som Borges sagde, modificerer ("skaber") en forfatter sine forgængere, i dette tilfælde (måske) ikke til det bedre.

Ps. Tom Hanks er vel skuespillernes Steven Spielberg. Har hans roller nogensinde været andet end en høflig mand?


Ja, goofy knægt/ungersvend.
Han spiller lejemorder i The Road to Perdition, gør han ikke?
Niddets arkivar
Han var et alkoholisk røvhul i Blomsterbørns Børn.
Den har jeg ikke set, men den høflige decent guy har jo også sin berettigelse, Bridge of Spies var fin nok, Captain Phillips..
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Joh joh, da.
Han spiller lejemorder i The Road to Perdition, gør han ikke?

Jo, desuden en rigtig god film.
"Hvis Leicester ender i top 4 i denne sæson, spankulerer jeg gennem gågaden nøgen på den varmeste sommerdag med flest mennesker." - WulfgarDK
Men også lidt kedelig.
Jeg husker af en eller anden grund mest speaken til traileren med den danske titel: "Vejen til perdition" Det lød ret fjollet.

Bosse (og er det Bishop?) har nok en række langt mere outrerede eksempler fra Norge.
Man kan sagtens føle en distanceret og mavesur spleen på kulturens vegne, men det er ret interessant at næsten alle historiske begivenheder, perioder, personer, artefakter osv. nærmere associeres til ting vi har set i film eller TV, end vi har reelt faglig viden om.



Det er jo hovedsagelig Skagensmalerne, PC Skovgaard, Oehlenschlager & co., som har skabt det danske landskab, uden dem var det mest bare sand, sten, træer, osv.

Jeg gad egentlig vide, om DR underløber sig selv og Bornedals 1864, når serien med Lars Mikkelsen når så langt. De første afsnit kunne tyde på det.
Annonce