Snak

Mere indhold efter annoncen
Saving Private Ryan er ikke en decideret dårlig film - bare gennemsnitlig.

Det ville den være uanset, at der kom en rigtig god krigsfilm næsten samtidigt i The Thin Red Line eller ej.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Saving Private Ryan er ikke en decideret dårlig film - bare gennemsnitlig.

Det er trods alt en primært subjektiv betragtning.

Det ville den være uanset, at der kom en rigtig god krigsfilm næsten samtidigt i The Thin Red Line eller ej.

Igen er det er væsentlig på hvilket grundlag man sammenligner de to. Som rendyrkede, troværdige og samtidsaktuelle krigsfilm giver det begrænset mening, da det i udgangspunktet aldrig var med det som fokus, at Saving Private Ryan blev skabt. Saving Private Ryan er desuden væsentlig mere lavpandet i sit fokus på den gode fortælling, som det ofte er tilfældet med Spielberg.
Findes der andet end subjektive betragtninger i denne tråd?

Jeg troede, at det var helt åbenlyst, at det var min egen holdning, at filmen er gennemsnitlig.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Jeg havde det vildt over TTRL en overgang, men er nu blevet lidt pas på den. Så stort et geni (som han selv synes han er) er Malick altså heller ikke.

De tidlige film holder dog.
Okay har lige set en af de vildeste film jeg har nogensinde har set. Den hedder oldboy, den er Sydkoreansk og kan ses på Netflix. Den har en af de vildeste slutninger jeg nogensinde har set.

Hvis folk ikke kun er til Hollywood film og deres nogen gange sukkersøde slutninger, så vil jeg kraftigt anbefale denne film
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Oldboy er fremragende, ja.

Og nu du er så vild med den, vil jeg anbefale I Saw The Devil.
The Handmaiden, som går i biograferne nu, er også ret god. Og lesbisk. Men mindre brutal end Oldboy.
"The problem with my life is that I've said too much shit in the past and no-one forgets it"
Findes der andet end subjektive betragtninger i denne tråd?

Jeg troede, at det var helt åbenlyst, at det var min egen holdning, at filmen er gennemsnitlig.


Der findes trods alt argumenter som strækker sig længere end "Terningkast 3, bare fordi".
Ja, selvfølgeligt, nu er problemet bare, at jeg for længst har påpeget svaghederne ved Saving Private Ryan.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
moderator
Landgangen ved Normandiet satte da ellers nye standarder i SPR, så på den led hævede den sig over gennemsnittet.
Den er selvfølgelig meget Spielbergsk, men det er jo naturligt. At kalde den middelmådig er bestemt heller ikke enig i.

Selvfølgelig er den patriotisk, men når der er tale om en krigsfilm, så er den præmis temmelig let at sluge.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Annonce