Snak

Mere indhold efter annoncen
Meget sjovt som han har gennemløbet Amerikas historie

Kolonitiden (The Crucible)
Uafhængighedskrigen (Sidste Mohikaner)
Five Points (Gangs of New York)
Lincoln
The Gilded Age (Age of Innocence)
Olie-boomet i SoCal (There Will Be Blood)

The Dark Knight lige nu på TV2.

Føj for satan, hvor er det dog en god film pga. jokeren.

Favorit skurk i film. Meget kedeligt, at Heath Ledger døde, så han ikke kunne spille den rolle noget mere.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Og i aften kommer The Dark Knight Rises :D
Gid de snart viser den med Mr. Freeze!
“It was so hot in Sevilla that, at first, I nearly regretted my transfer. I much prefer playing football in the rain at Stoke. It’s far easier.”
Når de nu viser TDK Rising, kunne de da også også godt vise Batman & Robin og Batman Forever. De deler vel niveau alligevel. Selvom Rising nok aldrig får samme ´kultstatus´ som Batman & Robin, med Mistah Freeze.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg så The Belko Experiment for en lille time siden. Præmissen er Battle Royale i en kontorbygning.
Jeg satte mig for at se den uden nogen forventninger, og jeg endte med en ganske fin oplevelse.
Af nævneværdige medvirkende kan nævnes John C. McGinley (Dr. Cox) som pervers psykopat, Michael Rooker (Yondu Udonta og Merle Dixon) og Tony Goldwyn. (Øh bøh... jeg har set ham i et eller andet)
Juve per sempre! Kæmpe fan af Sergej Milinković-Savić
http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/kaempen/

Dejlig original, svensk film
Støt dit lokale fodboldhold
https://www.theguardian.com/film/2017/jul/17/dunkirk-review-christopher-nolans-apocalyptic-war-epic-is-his-best-film-so-far

Nolans bedste film iflg. The Guardian. I det hele taget strømmer lovprisningerne ind. Den må man næsten se.

It is Nolan’s best film so far. It also has Hans Zimmer’s best musical score: an eerie, keening, groaning accompaniment to a nightmare, switching finally to quasi-Elgar variations for the deliverance itself. Zimmer creates a continuous pantonal lament, which imitates the dive bomber scream and queasy turning of the tides, and it works in counterpoint to the deafening artillery and machine-gun fire that pretty much took the fillings out of my teeth and sent them in a shrapnel fusillade all over the cinema auditorium.


Ekko er dog ikke fan af Nolan:

http://www.ekkofilm.dk/artikler/den-overvurderede-auteur/

http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/dunkirk/
Støt dit lokale fodboldhold
Dunkirk var fin. Jeg er ikke heeelt med på hypen. Lyd, billeder og suspense var i top og filmens diskrete spring i kronologien virker godt (forskellige fortælletempi). Det kammede dog for mig lidt over i patos og heltedyrkelse mod slutningen og filmen var også en smule forudsigelig. Filmteknisk var den dog eminent, og Hans Zimmer er bare fremragende.
Støt dit lokale fodboldhold
Jeg er meget enig i ovenstående vurderingen af Dunkirk.

Jeg så den i IMAX med alt det tilhørende gøgl og det er virkeligt en flot film (billeder og lyd), hvor man bliver fanget af den klaustrofobiske følelse, der passer til historien. Specielt i scenerne med synkende skibe.

Det stikker dog af med nationalistisk patos i slutningen af filmen og et par af karaktererne er irriterende forudsigelige.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Annonce