@pibe
"Når nu folk med en vis indsigt har rost filmen, og den i øvrigt bygger på et forlæg fra en anerkendt forfatter, så kan den ikke være andet end banal"
Det kommer nu på ingen måder bag på mig, hvis du skulle kunne lide filmen.
Fitzgerald har jeg kun læst Gatsby af, ikke noget, jeg hæftede mig ved. Men kloge du, kan vel fortælle mig hvorfor, han er en "anerkendt" forfatter?
Hvad angår "folk med en vis indsigt" er det pøblen på IMDB, der har givet den en høj score. De filmanmeldelser, som jeg har læst, har været en blandet omgang. At den er oscar-nomineret, tjah, den er jo intellektuel efter amerikansk standard.
Den er nu heller ikke en decideret stinker. Flot lavet og alt det dér, men hvis man gerne vil blive klogere, så går man vist lidt galt i byen. Jeg kan dog godt gå med til, at Fincher kan sit lort, når det handler om at manipulere følelser frem i folk.
Det er som sagt mest hypen, jeg er lidt irriteret over. At der virkelig ikke skal mere til, før nogen synes, at noget er "dybt" og "livsbekræftende".
Men hva´, du var vel også helt vild med "The Green Mile" og "Forrest Gump"?
"Når nu folk med en vis indsigt har rost filmen, og den i øvrigt bygger på et forlæg fra en anerkendt forfatter, så kan den ikke være andet end banal"
Det kommer nu på ingen måder bag på mig, hvis du skulle kunne lide filmen.
Fitzgerald har jeg kun læst Gatsby af, ikke noget, jeg hæftede mig ved. Men kloge du, kan vel fortælle mig hvorfor, han er en "anerkendt" forfatter?
Hvad angår "folk med en vis indsigt" er det pøblen på IMDB, der har givet den en høj score. De filmanmeldelser, som jeg har læst, har været en blandet omgang. At den er oscar-nomineret, tjah, den er jo intellektuel efter amerikansk standard.
Den er nu heller ikke en decideret stinker. Flot lavet og alt det dér, men hvis man gerne vil blive klogere, så går man vist lidt galt i byen. Jeg kan dog godt gå med til, at Fincher kan sit lort, når det handler om at manipulere følelser frem i folk.
Det er som sagt mest hypen, jeg er lidt irriteret over. At der virkelig ikke skal mere til, før nogen synes, at noget er "dybt" og "livsbekræftende".
Men hva´, du var vel også helt vild med "The Green Mile" og "Forrest Gump"?