Snak

Mere indhold efter annoncen
Premiere er et glimrende program. Særligt efter den lidt påtagede politiske kant/agenda blev nedtonet.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
"Yep, Curtis, det gør jeg også. Jeg er også ganske godt tilfreds med det. Især fordi han har samme antipati mod klicheer som jeg selv."

Præcis. Derudover ligger hans anmeldelser traditionelt på et ganske højt niveau, og dejligt dybdegående.

Jeg ved dog ikke hvor meget politisk ´kant´ der var i de tidlige programmer.
Tjah han kaldte da Fogh en løgner i det første program.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
I øvrigt enig med Matias.

Masser af film virker bedst, hvis publikum har en del baggrundsviden. Der Untergang var da glimrende fordi, man netop vidste, hvordan skidtet uundgåeligt endte. Scenerne med optimisme og glæde i hverdagen virkede eksempelvis så meget bedre, fordi man netop ved, at det hele brænder sammen om fem minutter. Det samme kan man sige om Hitlers til tider omsorgsfulde behandling af medarbejdere og husdyr, fordi det står i så skarp kontrast til det alle vidste på forhånd: At manden er et uhyre.

Det her er næppe The Usual Suspects, hvor overraskelsesmomentet er det filmen på nogen måde skal leve på.
Helt enig Duncan

Måske den gide Mikke Fals skulle have læst op på historien, da vi så havde undgået nedenstående om Valkyrie

"Filmen starter fint og spændende. Men den taber forholdsvis hurtigt momentum og fortaber sig i militærlogistik og diverse kommandoveje."

Det var jo netop militærlogistik og i særdeleshed kommandoveje som blev gruppens skæbne.

Om det er kedeligt eller ej er en smagssag, men det er nu engang historien.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Her er derimod et eksempel på en anmeldelse, hvor skribenten har godt fat i filmens emne og tema

http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2009/Oper...

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
@ Razz

Det er selvfølgelig rigtigt (og det var trods alt også ret dumt), men udover den episode synes jeg ikke, der reelt har været synderligt med politik inde over programmet. Men måske har jeg bare en ringe hukommelse.
@ Amorbavian

Må jeg hermed opfordre dig til ikke at se filmen, da man allerede efter 4 min og 6 sekunders spilletid bliver oplyst om at Harvey Milk blev skudt en novemberdag i 1978.
Men skulle du alligevel være fristet, vil du helt sikkert nyde de første 4 minutter.
en fantastisk og seværdig film er revolutionary road. den kan varmt anbefales for jer der ikke kan lide at se konstant action , men gerne vil tænke over problematikken efter filmen er færdig.
især skuespillerpræstationerne er helt eminente hvor Dicaprio og Winslet viser hvad de kan!!
instruktøren mendes gør det virkelig også godt.
den fortjener de 6 stjerner den fik i dr2 premiere
"Arsenal caress a football the way I dreamed of caressing Marilyn Monroe. " -Brian Clough
Garrideb, det var nu ikke imdb-ratingen, men derimod priserne, anmeldelserne og det "intellektuelle" forlæg, du syntes at hæfte dig ved.

THe Green Mile er i øvrigt en forfærdelig film. Overraskende du ikke fremhæver skoleeksemplet The Shawshank Redemption, som udfolder sig over samme skabelon og i øvrigt også er instrueret af Darabont med forlæg af Stephen King.

Setup´et og instruktøren taget i betragtning har jeg dog svært ved at se, at Buttons skulle falde i den kategori.

Har ikke set den, venter nok til dvd´en, men det er skægt, at Fincher så målrettet forsøger sig i en anden genre, synes jeg.

Zodiac, som jeg er ret vild med, blev jo i øvrigt også beskyldt for at være langtrukken.

Ps. ret elitært af dig sådan at kalde imdb´s brugere for pøblen.
Annonce